fredag 17 maj 2013

Förberedelser och ny favorit

Imorgon är det Vårmarken hos Emma i Asker som vi brukar vara med på. I år är det svårt för mig att vara med, eftersom lillen fortfarande ammar så ofta han får. Men gulliga Emma (eMpE) ska stå och har lovat ha med saker åt mig med. Sista tiden har jag suttit alla små stunder jag haft över och fått ihop en del...

Först ska jag nu avslöja vad fröknarna på dagis ska få, nämligen pocketboksfodral. Efter att ha klurat lite har jag fått till ett bra mönster och knep för att vändsy hela med bara en liten synlig söm. Jag hoppas och tror att inte alla blir sålda imorgon, så det blir tre stycken kvar till dagispersonalen att stoppa varsin pocket i. 

Sen har jag sytt sångtärningar. Man kastar tärningen och sjunger sen sången på bilden. Viola har redan provsjungit alla sånger, och hon hoppas att alla ska bli kvar så hon kan få dem sen och sjunga för lillebror... :)

Det blev oxå två sminkväskor sydda i akryltyg som går lätt att torka av. Spetsdragkedjorna lyfter verkligen vad som helst. 

Till sist måste jag skriva lite om min senaste vän. Dymon. Finns det nåt som känns så kul och är så lätt samtidigt. Vrid, klick, vrid, klick...  Den kommer användas mycket framöver. 

Välkomna imorgon till marken om ni har vägarna förbi Asker. 

Majola 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar