söndag 2 januari 2011

Stolar med namn på...

Hemma hos min syster (MianMin) har hennes två minsta tjejer haft två små stolar på sitt rum som jag tyckt varit ganska tråkiga. Då kom jag på idén att jag skulle piffa till dem lite till julklapp åt dem. Jag smugglade hem stolarna utan att de märkte nåt och började måla dem vita. Sen köpte jag bokstäver på Panduro som bildade deras namn och målade i rosa, som jag sen limmade fast på baksidan.

En klar förbättring mot hur de såg ut innan! Nu behöver de ju inte heller bråka om vilken stol som är deras... bara att läsa.
Jag blev riktigt nöjd med resultatet med tanke på att det bara gick åt lite färg och några små bokstäver. Ett lätt sätt att fixa till barnens möbler som lätt blir slitna med tiden:-).
Jag tror även att tjejerna gillade slutresultatet...
Ha det bra./Majola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar