Visar inlägg med etikett eMpE. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett eMpE. Visa alla inlägg

fredag 27 december 2013

Snuttisar

Häromdagen träffade jag min kusin som tyckte det var längesen det hände något här på bloggen, och det har hon ju alldeles rätt i! Produktiviteten är inte riktigt lika hög som förut men jag har ju ändå gjort några saker som kan visas upp. Så här kommer lite inspiration tillägnad dig, Cecilia! ;) 

Snuttibeställning från tidig höst, jag hoppas de kommit till användning!






God fortsättning till er alla!
eMpE

torsdag 22 augusti 2013

Lappade täcken

Nu har jag sytt två lapptäcken till, i helt olika stil! De blir verkligen så olika tack vare tygerna. Det är jätteroligt att matcha ihop olika tyger och leta runt i tyggömmorna. Dessa täcken finns till salu om någon är sugen!

Ha de gott!
eMpE




torsdag 6 juni 2013

Rutiga täcken

Idag känns som en härlig dag, med fågelkvitter och sol på Sveriges nationaldag! Härligt!

För ett tag sen sydde jag lapptäcken. Två stycken när jag ändå höll på! Ett i rosa-grönt och ett i blå-grönt. Här kommer de:



Hoppas du får en skön dag! 
Kram eMpE

söndag 12 maj 2013

Söndagspyssel

Att pyssla nytt av gammalt är nog mitt favoritpyssel! Idag blev jag klar med ett par loppisramar jag fyndade tidigare i veckan. Dessa målades vita och fick nät bakom sig. Vips blev det två anslagstavlor eller ramar där man kan byta konsten när man tröttnat, tack vare mini-klänypan. Dessa får följa med mig på marknad i helgen! och om de blir kvar behåller jag dem gärna själv!

Kram eMpE


tisdag 5 mars 2013

Mera lapptäcken!

Det här lapptäcket har farit ända till Göteborg! Jag hoppas det kommit fram och blir till användning! Tänk vad olika lapptäcken blir, beroende på vilka tyger man väljer.

Kram eMpE



söndag 3 februari 2013

Litet täcke

Här kommer ett lapptäcke jag nyligen sytt till en liten tjej som just kommit till världen. En mix i rosa och grön!

Kram eMpE



tisdag 29 januari 2013

Armband

Gjorde ett armband till pojkvännen.. Gröna små kulor av cernitlera som träddes på svart läderband. Roligt och enkelt att göra! Jag matchar med rosa kulor!

Kram eMpE



torsdag 3 januari 2013

Lappat och klappat

Innan jul döptes en liten tjej, min kompis dotter. Som jag brukar när det vankas dop, hade jag gjort ett lapptäcke till den lilla. Ett lapptäcke med mycket färg var önskan. Lapptäcket fick rutor på ena sidan och ränder på den andra. Så här blev det:






lördag 15 december 2012

Ljus i vårt hus

När jag var liten hade vi alltid som tradition att stöpa ljus. Det gör vi fortfarande och när detta händer är det alltid ett tecken på att julen är i antågande. I höstas fick jag även följa med pojkvännens systrar på ljusstöpning. Vilka påhittiga damer det fanns där som experimenterade fram nya ljusverk! Jättekul att se! Jag prövade på att göra ett par flerarmade ljusstakar. De söta damerna visade och sen satte vi igång! Nu är julen verkligen nära och ljusen vi stöpte brinner så fint!

Kram eMpE



onsdag 7 november 2012

Lera del 1

Jag fyllde visst jämnt för några månader sen. En av mina bloggsystrar gav mig en kurs hos Frida på Fabulös keramik. Men vi var sugna på att gå på kurs alla tre så en kväll åkte vi iväg! Kursen hölls i ett rasande tempo och vi (med STOR hjälp av Frida) tillverkade det ena efter det andra. Vi hann också med Fridas goda kanelbullar. Jag tror jag kan prata för oss alla tre- vi hade en otroligt inspirerande och rolig kväll! Ny energi tankades! Vi kommer absolut tillbaka för en ny kurs! Detta är vad jag gjorde:

En vit kanna och en godisskål som formades runt en sockerkaksform. Oups lite godis smög sig visst in!

Snart får ni se vad Systrarna M gjorde för snyggt!

Kram eMpE

fredag 12 oktober 2012

Fiffig grej till smycketjej!

Titta här vad fiffigt min vän Elin kom på! Måste visa er och vännen tyckte det var okej att hennes verk får synas här! Små virkade krusiduller syddes fast på en gammal vacker klänning. Klänningen ska hänga på väggen och i krusidullerna kan örhängen och andra smycken fästas. Bra tips om man har en klänning som man av någon anledning inte kan använda men inte bör hamna i papperskorgen!

Nu är det snart helg! Hoppas på en fin sådan!!

Kram eMpE

söndag 30 september 2012

Ny skärm!

En mellanstor skärm i vitt och prickigt rött! Så lätt och rolig att göra! Igår var jag till bästa loppisen och köpte fler skärmar- jag har funderat på att göra den på ett annat vis... Ny skärm kommer snart!

Må så gott!
Kram eMpE

onsdag 19 september 2012

Bra betong

Betongen har varit framme igen och en kruka blev till! Denna gjorde jag med hjälp av en tårtförpackning- fungerade perfekt som form. Dessutom höll den och kan användas igen! Så fler kommer det att bli! I krukan fick små söta taklökar bo. Jag tycker de matchar betongen perfekt!
Må gott!
Kram eMpE

måndag 10 september 2012

FaBulös keramik...

Idag har vi haft en annorlunda men otroligt Rolig, Mysig, Inspirerande och Kreativ junta!! Vi har varit ute på FaB keramik i Rönne.

Härliga Frida har tagit väl hand om oss och det var en kväll fylld av skratt!! Resultat av kvällen kommer om några veckor när allt är bränt och glaserat. Ska bli så kul....  men några smakprov kan ni få....:)

På sista bilden ser ni Fridas fina "ägglycktor" som lös så fint när vi fikade.

Kram kram MianMin, eMpE & MAJOLA!!


Published with Blogger-droid v2.0.4

måndag 16 juli 2012

Den som spar han har...

Spillbitar får man lätt en mängd av. Jag sparar det mesta som går att skapa vidare med och tycker väldigt mycket om att återbruka gamla saker. I vardagsrummet kändes det just nu väldigt färglöst så en ordentlig färgklick behövdes! Jag skar ut kvadrater från olika spillbitar i färgerna rosa, rött och grönt. En randig grytlapp och broderi från en gammal, liten duk finns också med. Dessa sydde jag sedan ihop till ett större kuddfodral som nu ligger och pryder golvet! Visst blir man glad av en massa färg?!!

Hoppas ni har en skön sommar!
Kram eMpE

måndag 2 juli 2012

Rött, vitt och svart...

Här kommer en mix av rött, vitt och svart. Två väskor, en som min vän Emma fått och väskan med de söta elefanterna är till mig själv. Lampan i prickar finns också hos ovan nämnda vän som för övrigt driver fina "Emmas butik" i Asker, i Närke.

Ha en skön måndag!
Kram eMpE

söndag 20 maj 2012

Papperspyssel del två

En ny kalender med tomma sidor, vad ska dessa dagar fyllas med under det kommande året, månntro? Alltid lika spännande att fundera på! Den fick såklart också bli lite ompysslad med fina papper. Tilda-papper från Panduro och lite stämplar gjorde jobbet!

Trevlig söndag! Kram eMpE