Visar inlägg med etikett Ljusykta. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Ljusykta. Visa alla inlägg

onsdag 18 januari 2012

Ljuslykta

Häromveckan sprang jag på en liten bit vacker spets, som jag faktiskt spanat efter ett tag. Denna klipptes av och syddes ihop till lagom storlek. Abra kadabra! En ny ljuslykta!


Visst är de vackra dom gamla spetsarna som skapades förr. Idag är det nog tyvärr inte många som gör sådana längre.. Tog nog väldigt lång tid att göra. Men för mig blev den till ett pyssel som blev färdigt i ett kick! Behöver varva kortare pyssel med en grej som tar lite längre tid. Återkommer om den...



Ha de!

Kram eMpE