Visar inlägg med etikett Lera. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Lera. Visa alla inlägg

onsdag 7 november 2012

Lera del 1

Jag fyllde visst jämnt för några månader sen. En av mina bloggsystrar gav mig en kurs hos Frida på Fabulös keramik. Men vi var sugna på att gå på kurs alla tre så en kväll åkte vi iväg! Kursen hölls i ett rasande tempo och vi (med STOR hjälp av Frida) tillverkade det ena efter det andra. Vi hann också med Fridas goda kanelbullar. Jag tror jag kan prata för oss alla tre- vi hade en otroligt inspirerande och rolig kväll! Ny energi tankades! Vi kommer absolut tillbaka för en ny kurs! Detta är vad jag gjorde:

En vit kanna och en godisskål som formades runt en sockerkaksform. Oups lite godis smög sig visst in!

Snart får ni se vad Systrarna M gjorde för snyggt!

Kram eMpE

lördag 3 december 2011

Lera med mera!

Till blåsiga julmarknaden första advent fick lite lera följa med. En skylt med uppmaning till tomten och små tags att sätta lite varstans. Kanske på en julklapp eller en hyacint? Imorgon ska vi till vår vän Emma´s butik i Kilsmo för att stå på hennes julmarknad. Ska bli mysigt! Sen tror jag vi har marknadsknallat färdigt för den här gången!


Ha det så gott! Kram eMpE

måndag 23 maj 2011

Örhängen

Häromdagen fick jag plötsligt en tanke om att göra örhängen. Trots att jag inte har hål själv... Så dessa kommer åtminstone inte sitta på mina öron... Jag tryckte ut små cirklar av vit lera som därefter fick torka. Sedan klippte jag ut delar av servetter som jag lackade över leran. Jättekul men väldigt pilligt! Det roligaste var nog ändå att matcha ihop med snygga papper att fästa dem på...

Ha de!
eMpE