Visar inlägg med etikett Ärtpåse. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Ärtpåse. Visa alla inlägg

lördag 10 december 2011

Ärtor återigen..

Jag har ju helt snurrat in mig på ärtpåsar, ni börjar säkert tröttna på dessa nu! Vännen Maria önskade sig påsar till sin lilla, även kallad "bullen". Jag mindes hon hade nämnt Ikeas tyg. När jag skar rutor ur tyget upptäckte jag att det fanns många fina detaljer att ta tillvara på, lite här och var. Favoriten blev nog kaninen som hoppar iväg..







Bullen gillade nog påsarna, men kanske mest mamman ändå...

Trevlig tredje advent!

Kram eMpE

lördag 19 november 2011

Ärtpåsar

Härliga lördag! Idag grejar jag för fullt! Nästa vecka ska vi nämligen stå på julmarknad i Wadköping i Örebro. Det ska bli jättemysigt! Men det är en hel del att fixa med innan dess. Så idag grejar jag klart med en massa påbörjade saker som förhoppningsvis får följa med på marknaden. Bland annat dessa ärtpåsar som jag packat in i cellofan. Kan kanske passa att ge bort till liten. Jag tror jag har fått dille på att sy ärtpåsar- så roliga att göra!


Nu ska jag ut på en springrunda i det härliga vädret- var alldeles för länge sen. Därefter blir det fortsatt pyssel!


Ha en skön helg! Kram eMpE

fredag 16 september 2011

Ärtor på kalas!

Ikväll har det kalasats för tre födelsedagsbarn. Det blev en mysig kväll med massa skratt och god mat. Härliga barn dom har dom där systrarna M.. Den minsta var en av födelsedagsbarnen och fyllde hela två år. Jag hade sytt ärtpåsar till lilla Viola. Ärtpåsar måste man ha när man är liten, dom kan man göra mycket roligt med! Så här blev de:


Och en liten rosa korg att lägga dem i! Här är en påse i Tilda tyg- tyget som jag verkligen gillar och tidigare inte visste vad som det skullle föräras att bli!

Givetvis matchades ärtpåsarna med Violas nya fina rum där den rosa och turkosa uggletapeten finns! Så jag tror att mamma blev nöjd också! ;) Mamman och papppan kommer nog hitta ärtpåsar lite varstans framöver tror jag!

Trevlig helg!
Kram eMpE