Visar inlägg med etikett Dregglisar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Dregglisar. Visa alla inlägg

tisdag 11 september 2012

Smått & Gott !!

På senaste tiden har jag haft det lite tajt att hinna med allt som ska ha sytts och allt som jag velat sy.... Men här kommer det lite som är klart :))


Mössa till kusinen M!!

Det bara stod hennes "namn" på det tyget och jag tror att det föll hennes föräldrar i smaken också ;)


Sen ett Babynest till en liten kott* som kommer i höst. I detta svart/vita tyg har jag även en förhoppning om att lyckas sy om Lovas hoppgunga i. Just nu är den grön med nallar på...  hmm, säger inget mer ;;))


Dessa tuffa byxor med matchade dregglisar fick åka till Kumla så att inte lilla O fryser i höst!! Så fin modell i lite tuffare haremstuk. Kommer sys fler i denna modell kan jag lova.


För ett tag sen fick jag frågan om jag kunde sy ett snutte med namn på då lilla Fionas storebror hade en sådan. Efter lite letande för att hitta ett bra och passande tyg så blev resultatet så här. Men oj, velour är inte så lätt att sy i. Jag tycker det är så svårt att få det rakt och bra...  men tillslut så!!


Sist en topp/tunika till Lova med mudd nertill och sned knäppning i halsen. Denna är muddad i halsen då jag inte vågat mig på systers (MAJOLA) kantbandare, men snart så.... kanske....!! 


Published with Blogger-droid v2.0.4

fredag 30 mars 2012

Dregglisar och ny tång

Jag har börjat sy lite till vårmarknaden vi ska vara med på i slutet av april, och häromdagen sydde jag ihop några dregglisar/halsdukar. De har legat ett par dagar utan att jag satt dit tryckknapparna. Det brukar alltid krångla lite och hamna snett när man ska banka dit dem med hammaren tycker jag. Men nu har jag löst det problemet...

Jag har köpt mig en prymtång och nu går det superlätt att sätta dit knapparna. Väl investerade pengar.

Nu ska här sys saker som behöver tryckknappar! Majola

söndag 30 oktober 2011

För de små!!

Trevlig Söndag på er alla..!!
Dessa tre varianter av snuttisar har jag gjort nu som ska få följa med på lite olika julmarknader i december. Söndagen den 1:a Advent kommer vi att vara på Wadköpings julmarknad som förra året. Hoppas bara på bättre väder i år då det var snöstorm och 15 minus då...
Vi kommer även att vara med på Emmas Butik:s julmarknad söndagen den 2:a Advent!! Supermysigt, längtar redan och både maskin och tankar snurrar för fullt för att vi ska ha något att visa upp och sälja.
Denna snuttis har jag sytt på beställning till en liten nyfödd pojke,så den är såld men tror att jag ska sy ett par av även denna modell kanske..??
Den är så mjuk och fin i färgerna tycker jag...
Detta är några "dregglisar" som jag fick beställning på av en kund på platssist jag var hos Emma i hennes butik faktiskt. Jättekul! Tyget valde hon genom att titta på några mössor vi lämnat där till försäljning. Det gröna med fåglar kommer från Ohlssons tyger och de andra, röda moln och djuren kommer från JNY design.

Denna snuttis är en lite mindre variant som snart ska utvecklas lite.
Den kommer även att få en napphållare fastsydd i ett band
men vi väntar på en leverans av dem. Hoppas att även kunna ha med några av dessa på marknaderna också.
Ha det så gott, kram MianMin!!