tisdag 11 september 2012

Smått & Gott !!

På senaste tiden har jag haft det lite tajt att hinna med allt som ska ha sytts och allt som jag velat sy.... Men här kommer det lite som är klart :))


Mössa till kusinen M!!

Det bara stod hennes "namn" på det tyget och jag tror att det föll hennes föräldrar i smaken också ;)


Sen ett Babynest till en liten kott* som kommer i höst. I detta svart/vita tyg har jag även en förhoppning om att lyckas sy om Lovas hoppgunga i. Just nu är den grön med nallar på...  hmm, säger inget mer ;;))


Dessa tuffa byxor med matchade dregglisar fick åka till Kumla så att inte lilla O fryser i höst!! Så fin modell i lite tuffare haremstuk. Kommer sys fler i denna modell kan jag lova.


För ett tag sen fick jag frågan om jag kunde sy ett snutte med namn på då lilla Fionas storebror hade en sådan. Efter lite letande för att hitta ett bra och passande tyg så blev resultatet så här. Men oj, velour är inte så lätt att sy i. Jag tycker det är så svårt att få det rakt och bra...  men tillslut så!!


Sist en topp/tunika till Lova med mudd nertill och sned knäppning i halsen. Denna är muddad i halsen då jag inte vågat mig på systers (MAJOLA) kantbandare, men snart så.... kanske....!! 


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar