Visar inlägg med etikett Babynest. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Babynest. Visa alla inlägg

tisdag 15 oktober 2013

Ligger efter....

Insåg att jag ligger efter med mina blogginlägg och att visa det som faktiskt har blivit tillverkat under sommaren/hösten. Tiden flyger iväg och nu är det redan tid att börja planera och sy inför kommande julmarknader. Men vart ska jag börja....??! 
Kläderna till 70-tals festen, presenter till nyfödda kusinen (som nu snart är 4 mån) vagnsdyna, klänningar till både mina tjejer  och beställningar, babynest, mössor .... 
Jag tror jag tar och visar allt i en lång rad...!! Titta och längta er tillbaka till sommarens varma dagar även om hösten och vintern också har din charm. 
Kram på er alla 
MianMin





















måndag 18 februari 2013

Väskor till vänner....

För några veckor sen så hade jag lusten att överraska..!! Två utav Lovas kompisar fick av oss varsin väska med matchande blöjfodral. På väskorna sydde jag fast namnen så att de kan användas till mycket men ändå hitta tillbaka till sin ägare :) perfekt när de små liven ska börja på förskolan här framöver.

Sydde även en beställning på de väldigt omtycka babynesten och ett blöjfodral som passade till. Detta for till Stockholm till en liten...

Nu väntar kudden och i morgon stundar sportlov med mina små hjärtan...
Får se vad vi kan hitta på för kul!
Godnatt MianMin



tisdag 22 januari 2013

Inte bara till Baby....

Då min kära syster här på bloggen väntar sitt 3:e lilla hjärta som väntas komma väldigt snart så önskade hon att hennes barn S & V skulle få varsitt "nest" till deras dockor.
Sigge har valt tyget själv då hans docka "Sara" tycker om det som han tycker om... :)
Lilla Viola fick jag välja tyg till och då hennes rum går i rosa fick det bli ett sådant.
Så snart kan de ha varsin bebis i varsitt nest alla tre.
Ska bli så mysigt med en lillkusin då Lova börjar bli "stor" nu! Redan 10 månader....
Kram på er,
MianMin









måndag 19 november 2012

Kul paket....??!

För en vecka sen fick vår (MianMin & MAJOLAs) kusin en efterlängtad dotter <3 . Då han bor i Norge så fick vi skicka paket på posten till honom. Såg inte värst roligt ut att plasta in i en svart sopsäck men förhoppningsvis tycker dom innehållet är bättre, och än bättre det som ska vara inuti presenterna!! Lilla J....  Kläderna har MAJOLA sytt och babynestet kommer från MianMin. Lycka till med det nya livet önskar vi dig, kusin M!!

Ha en bra dag alla...


Published with Blogger-droid v2.0.4

fredag 5 oktober 2012

Sy, sy sy....

Det är så roligt att sy och jag får frågan om jag kan sy både det ena och det andra... vilket gör att det aldrig blir långtråkigt!! Den senaste tiden har det blivit ett Nest, Snuttis, Mössor och Vantar. En babymössa med matchade vantar, ett brett pannan med tummvantar (mina första jag någonsin sytt, kul!!) Och tre st "baggy" mössor. Och därimellan försöker jag få till lite till mina egna barn också :) Insåg i morse att de inte ens fått nya mössor i år...  ;) Har fått skaffat mig själv en lista där jag skriver ner det jag vill få sytt, alla idéer och det jag har beställning på för att inte glömma bort men också för att kunna släppa det ur minnet. Det kan lätt bli lite jobbigt när man vaknar på natten och kommer på vad eller hur man ska sy något ;) 

Men idag ska jag och mina små åka på en liten leveransrunda sen hinna med att njuta av hösten!!

Mys på er och ha en trevlig helg!

Kram MianMin


Published with Blogger-droid v2.0.4

tisdag 11 september 2012

Smått & Gott !!

På senaste tiden har jag haft det lite tajt att hinna med allt som ska ha sytts och allt som jag velat sy.... Men här kommer det lite som är klart :))


Mössa till kusinen M!!

Det bara stod hennes "namn" på det tyget och jag tror att det föll hennes föräldrar i smaken också ;)


Sen ett Babynest till en liten kott* som kommer i höst. I detta svart/vita tyg har jag även en förhoppning om att lyckas sy om Lovas hoppgunga i. Just nu är den grön med nallar på...  hmm, säger inget mer ;;))


Dessa tuffa byxor med matchade dregglisar fick åka till Kumla så att inte lilla O fryser i höst!! Så fin modell i lite tuffare haremstuk. Kommer sys fler i denna modell kan jag lova.


För ett tag sen fick jag frågan om jag kunde sy ett snutte med namn på då lilla Fionas storebror hade en sådan. Efter lite letande för att hitta ett bra och passande tyg så blev resultatet så här. Men oj, velour är inte så lätt att sy i. Jag tycker det är så svårt att få det rakt och bra...  men tillslut så!!


Sist en topp/tunika till Lova med mudd nertill och sned knäppning i halsen. Denna är muddad i halsen då jag inte vågat mig på systers (MAJOLA) kantbandare, men snart så.... kanske....!! 


Published with Blogger-droid v2.0.4

torsdag 6 september 2012

Nest, Nest, Nest...

 Nu har jag sytt och levererat ett helt gäng med Babynest den senaste tiden till små bebisar som ska komma till världen.  Jättekul!!  Vår lilla som redan hunnit bli 5 månader använder sitt dagligen fortfarande. Nu när hon börjat öva på att sitta lite drar vi ihop den så mycket som det går så hon får stöd runt om.
 Hon ligger även i den på magen när hon ska leka, ibland kan hon bli lite gnällig när hon har legat på mage en stund och lekt då brukar det hjälpa att få lite stöd och komma upp lite.

 Då jag tycker att det är lite mysigt att ha henne nära när hon sover så lägger jag nestet i soffan så kan hon sova gott samtidigt som jag inte behöver vara orolig att hon ska rulla ur soffan. Inte för att hon är så rörlig än men man vet aldrig...  Självklart måste det ju anpassas till hur rörliga barn man har, om de vänder på sig lätt mm.
 Jag har även passat på att sy upp några nest i lite olika stil som finns att köpa....
Priset är 500:- och om de behöver skickas tillkommer en fraktkostnad på 60:-
 Blå/Grå Fox & Owl
 Rosa/Grå Fox & Owl
 Grön/Grå Fox & Owl
 Ljusgrå Dots on Strings
 Petrrol Dots on Strings


Har även några pågående nest. Några färdigsydda som bara ska stoppas, några tillklippta och några som bara är tygstycken än så länge  ::))  Hittar ni något som ni tycker är fint och önskar ett nest så hör av er. :)




 Ha en underbar dag i höstsolen
Kram MianMin