tisdag 15 oktober 2013
Ligger efter....
måndag 18 februari 2013
Väskor till vänner....
Sydde även en beställning på de väldigt omtycka babynesten och ett blöjfodral som passade till. Detta for till Stockholm till en liten...
Nu väntar kudden och i morgon stundar sportlov med mina små hjärtan...
Får se vad vi kan hitta på för kul!
Godnatt MianMin
tisdag 22 januari 2013
Inte bara till Baby....
Sigge har valt tyget själv då hans docka "Sara" tycker om det som han tycker om... :)
Lilla Viola fick jag välja tyg till och då hennes rum går i rosa fick det bli ett sådant.
Så snart kan de ha varsin bebis i varsitt nest alla tre.
Ska bli så mysigt med en lillkusin då Lova börjar bli "stor" nu! Redan 10 månader....
Kram på er,
MianMin
måndag 19 november 2012
Kul paket....??!
För en vecka sen fick vår (MianMin & MAJOLAs) kusin en efterlängtad dotter <3 . Då han bor i Norge så fick vi skicka paket på posten till honom. Såg inte värst roligt ut att plasta in i en svart sopsäck men förhoppningsvis tycker dom innehållet är bättre, och än bättre det som ska vara inuti presenterna!! Lilla J.... Kläderna har MAJOLA sytt och babynestet kommer från MianMin. Lycka till med det nya livet önskar vi dig, kusin M!!
Ha en bra dag alla...
fredag 5 oktober 2012
Sy, sy sy....
Det är så roligt att sy och jag får frågan om jag kan sy både det ena och det andra... vilket gör att det aldrig blir långtråkigt!! Den senaste tiden har det blivit ett Nest, Snuttis, Mössor och Vantar. En babymössa med matchade vantar, ett brett pannan med tummvantar (mina första jag någonsin sytt, kul!!) Och tre st "baggy" mössor. Och därimellan försöker jag få till lite till mina egna barn också :) Insåg i morse att de inte ens fått nya mössor i år... ;) Har fått skaffat mig själv en lista där jag skriver ner det jag vill få sytt, alla idéer och det jag har beställning på för att inte glömma bort men också för att kunna släppa det ur minnet. Det kan lätt bli lite jobbigt när man vaknar på natten och kommer på vad eller hur man ska sy något ;)
Men idag ska jag och mina små åka på en liten leveransrunda sen hinna med att njuta av hösten!!
Mys på er och ha en trevlig helg!
Kram MianMin
tisdag 11 september 2012
Smått & Gott !!
På senaste tiden har jag haft det lite tajt att hinna med allt som ska ha sytts och allt som jag velat sy.... Men här kommer det lite som är klart :))
Mössa till kusinen M!!
Det bara stod hennes "namn" på det tyget och jag tror att det föll hennes föräldrar i smaken också ;)
Sen ett Babynest till en liten kott* som kommer i höst. I detta svart/vita tyg har jag även en förhoppning om att lyckas sy om Lovas hoppgunga i. Just nu är den grön med nallar på... hmm, säger inget mer ;;))
Dessa tuffa byxor med matchade dregglisar fick åka till Kumla så att inte lilla O fryser i höst!! Så fin modell i lite tuffare haremstuk. Kommer sys fler i denna modell kan jag lova.
För ett tag sen fick jag frågan om jag kunde sy ett snutte med namn på då lilla Fionas storebror hade en sådan. Efter lite letande för att hitta ett bra och passande tyg så blev resultatet så här. Men oj, velour är inte så lätt att sy i. Jag tycker det är så svårt att få det rakt och bra... men tillslut så!!
Sist en topp/tunika till Lova med mudd nertill och sned knäppning i halsen. Denna är muddad i halsen då jag inte vågat mig på systers (MAJOLA) kantbandare, men snart så.... kanske....!!











































