Majola
Visar inlägg med etikett Bodys. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Bodys. Visa alla inlägg
måndag 27 januari 2014
Lite nytt i garderoben
Innan jul sydde jag lite nytt till R som jag inte visat. Två bodys med kuvertringning och ett par mysbyxor. Båda bodysarna har samma randiga tyg som jag sydde i fickorna på byxorna så de matchar. Kul med färgglatt!!
måndag 9 september 2013
Sytt i sommar del 1
Det var väldigt länge sen som jag gjorde något inlägg nu. Lite har det ändå blivit sytt under sommaren, så nu tänkte jag göra några inlägg om sommarens sömnad.
Till R sydde jag ett par set med bodys och matchande byxor. Det går alltid åt fler överdelar så jag sydde så jag har lite ombyten och några dreglisar oxå.
Till mig själv sydde en ny amningsklänning. På ryggen sydde jag fast en applikation av ett ankare.
Så, nu känns det lite bättre att jag tagit mig tid att blogga, kommer nog ett nytt inlägg snart igen.
Majola
Etiketter:
Bodys,
Byxor,
Klänningar,
Majola
fredag 26 april 2013
Bodybrist och några beställningar
Upptäckte för ett tag sen att lillebror hade väldigt få bodys i storlek 62, så jag sydde ett par stycken till honom. Visade sen en av dem på Facebook och fick då genast några beställningar. Kul! Har även sytt en långärmad tröja och lite mössor på beställning.
Jag har även provat mig fram för att få till ett bra mönster på en Kepsmössa (eller Meps som det även kallas i en del Facebook-grupper). Har sytt tre på beställning utan att jag lyckats hinna fota någon av dem, men jag har en bild med den första jag sydde till Viola. Hon använder sin flitigt nu när det varit en period med kallt och soligt väder.
I veckan har jag kommit på vad jag ska sy till fröknarna på dagis, så det känns bra. Håller på att fila på mönster nu, så jag visar här längre fram vad det är för något...
Trevlig helg / Majola
Jag har även provat mig fram för att få till ett bra mönster på en Kepsmössa (eller Meps som det även kallas i en del Facebook-grupper). Har sytt tre på beställning utan att jag lyckats hinna fota någon av dem, men jag har en bild med den första jag sydde till Viola. Hon använder sin flitigt nu när det varit en period med kallt och soligt väder.
I veckan har jag kommit på vad jag ska sy till fröknarna på dagis, så det känns bra. Håller på att fila på mönster nu, så jag visar här längre fram vad det är för något...
Trevlig helg / Majola
torsdag 19 april 2012
Svampar...
Sydde den i det fina svamptyget som finns lite här och var ihop med det nya randiga Ohlssons tyger fått in. Det randiga verkar vara superbra kvalité på så jag måste nog köpa det i några fler färger förutom det röda och cerisa som jag har...
Allt med tröjan känns bra förutom att Sixten inte gillade det svarta svamptyget:(
Den får kanske följa med på marken nästa helg istället, annars har jag en på jobbet som ville köpa den till sin tjej.
Jag har oxå sytt ett litet set i det turkosa svamptyget. Turkost och rött är så fint ihop tycker jag och det passar ju både till tjejer och killar.
Det här hade jag oxå tänkt ta med till marken nästa helg, men när syrran fick syn på det blev hon intresserad av det, så jag får se hur jag gör... Kan ju alltid sy nytt till henne.
Ha en bra helg, Majola
torsdag 5 april 2012
Landskaps-kläder
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)











