Visar inlägg med etikett Bodys. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Bodys. Visa alla inlägg

måndag 27 januari 2014

Lite nytt i garderoben

Innan jul sydde jag lite nytt till R som jag inte visat. Två bodys med kuvertringning och ett par mysbyxor. Båda bodysarna har samma randiga tyg som jag sydde i fickorna på byxorna så de matchar. Kul med färgglatt!!

Majola


måndag 9 september 2013

Sytt i sommar del 1

Det var väldigt länge sen som jag gjorde något inlägg nu. Lite har det ändå blivit sytt under sommaren, så nu tänkte jag göra några inlägg om sommarens sömnad. 

Till R sydde jag ett par set med bodys och matchande byxor. Det går alltid åt fler överdelar så jag sydde så jag har lite ombyten och några dreglisar oxå. 

Till mig själv sydde en ny amningsklänning. På ryggen sydde jag fast en applikation av ett ankare. 

Så, nu känns det lite bättre att jag tagit mig tid att blogga, kommer nog ett nytt inlägg snart igen. 

Majola




fredag 26 april 2013

Bodybrist och några beställningar

Upptäckte för ett tag sen att lillebror hade väldigt få bodys i storlek 62, så jag sydde ett par stycken till honom. Visade sen en av dem på Facebook och fick då genast några beställningar. Kul! Har även sytt en långärmad tröja och lite mössor på beställning.

Jag har även provat mig fram för att få till ett bra mönster på en Kepsmössa (eller Meps som det även kallas i en del Facebook-grupper). Har sytt tre på beställning utan att jag lyckats hinna fota någon av dem, men jag har en bild med den första jag sydde till Viola. Hon använder sin flitigt nu när det varit en period med kallt och soligt väder.

I veckan har jag kommit på vad jag ska sy till fröknarna på dagis, så det känns bra. Håller på att fila på mönster nu, så jag visar här längre fram vad det är för något...

Trevlig helg / Majola













torsdag 19 april 2012

Svampar...

Härom kvällen sydde jag en ny tröja till Sixten. Jag har länge letat efter ett bra tröjmönster med raglanärmar, och nu har jag äntligen hittat ett. Den blev jättebra i passformen så det känns kul.



Sydde den i det fina svamptyget som finns lite här och var ihop med det nya randiga Ohlssons tyger fått in. Det randiga verkar vara superbra kvalité på så jag måste nog köpa det i några fler färger förutom det röda och cerisa som jag har...



Allt med tröjan känns bra förutom att Sixten inte gillade det svarta svamptyget:(



Den får kanske följa med på marken nästa helg istället, annars har jag en på jobbet som ville köpa den till sin tjej.



Jag har oxå sytt ett litet set i det turkosa svamptyget. Turkost och rött är så fint ihop tycker jag och det passar ju både till tjejer och killar.



Det här hade jag oxå tänkt ta med till marken nästa helg, men när syrran fick syn på det blev hon intresserad av det, så jag får se hur jag gör... Kan ju alltid sy nytt till henne.



Nu är jag själv hemma med barnen ända tills sent på söndag kväll, så jag får se om jag lyckas få till någon tid i syrummet...





Ha en bra helg, Majola

torsdag 5 april 2012

Landskaps-kläder

För ett tag sen ville jag utmana mig själv lite med att testa och sy en body. Det gick bra... Sydde även ett par byxor i stl 62 när jag hade tyget framme. Måste bara sätta dit tryckknappar, men det går ju smidigt nu med min nya tång.


Sen fick en kompis syn på bodyn och ville ha en tröja i tyget till sin dotter. Den är i stl 110 och mönstret är Ottobrees baströja, den insvängda modellen.
Trevlig påskhelg!!
Majola