torsdag 19 april 2012

Svampar...

Härom kvällen sydde jag en ny tröja till Sixten. Jag har länge letat efter ett bra tröjmönster med raglanärmar, och nu har jag äntligen hittat ett. Den blev jättebra i passformen så det känns kul.



Sydde den i det fina svamptyget som finns lite här och var ihop med det nya randiga Ohlssons tyger fått in. Det randiga verkar vara superbra kvalité på så jag måste nog köpa det i några fler färger förutom det röda och cerisa som jag har...



Allt med tröjan känns bra förutom att Sixten inte gillade det svarta svamptyget:(



Den får kanske följa med på marken nästa helg istället, annars har jag en på jobbet som ville köpa den till sin tjej.



Jag har oxå sytt ett litet set i det turkosa svamptyget. Turkost och rött är så fint ihop tycker jag och det passar ju både till tjejer och killar.



Det här hade jag oxå tänkt ta med till marken nästa helg, men när syrran fick syn på det blev hon intresserad av det, så jag får se hur jag gör... Kan ju alltid sy nytt till henne.



Nu är jag själv hemma med barnen ända tills sent på söndag kväll, så jag får se om jag lyckas få till någon tid i syrummet...





Ha en bra helg, Majola

1 kommentar:

  1. Åh, ibland har dom ju ingen smak dom där små människorna! Jag tycker iaf den är jättefin!

    SvaraRadera