Visar inlägg med etikett Hjärtan. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Hjärtan. Visa alla inlägg

torsdag 8 december 2011

Ulliga hjärtan

Häromveckan träffade vi (eMpE och MianMin) våra gamla fina kollegor på julpysselkväll. Alla som vill och kan får alltid bidra med ett pyssel. Emma hade med sig härlig ull och det tillverkades ulliga hjärtan av alla de olika slag. Alla så olika men alla så fina! Önskar jag hade bild på de andras hjärtan men ni får hålla till godo med våra!

Ett rött hjärta av MianMin som ligger i ett fat på bordet tillsammans
med lite stenar och en blomma....

Ett grått av MianMin dekorerat med lite pärlor på tråd får
sällskapa ljus på ett ljusfat...


Hjärtat gjort av eMpE får stå bland fina vänner på fotohyllan. Framför kort som minner om sommaren... Många längtar efter den har vi hört. Men inte vi inte..!!
Är så nöjd med vinter och kyla.


Ha en trevlig helg! Kram eMpE och MianMin








Kram eMpE och MianMin

fredag 30 september 2011

Taggigt hjärta

Idag åkte jag hem till mamma och pappa en sväng. Kom då på ett pyssel som jag haft i tanken en längre tid... Har nämligen sett taggtrådshjärtan någonstans här ute i nätvärlden. Drog mig till minnes att jag sett gammal taggtråd ligga på ett stenröse i hagen där kvigorna går. Jag traskade dit och hittade jättefin gammal taggtråd i mängder. Tänkte tanken om vad länge den legat där och förändrats av väder och vind. Jag hade riktigt mysigt där jag satt i härligt höstväder uppe på stenröset. Avkopplande var det. Men tur att det inte bor så många vid mina föräldrar. De hade väl undrat varför jag satt där ute i hagen... Så här blev ett av hjärtanen:






Just nu håller jag på att sy en kudde som är himlans rolig att sy. Och jag tror den blir bra. Återstår att se.. Trevlig helg alla!


Kram eMpE

fredag 22 juli 2011

Sommarhjärtan

Dessa somriga hjärtan syddes för ett tag sedan. Perfekta att ge bort till någon... Idag är en riktig kulen sommardag därute. Har bestämt mig för att stanna inne och baka bullar. Det kommer bli gott!

Trevlig helg!
Kram eMpE

onsdag 13 juli 2011

Tre namnhjärtan!

Häromdagen gav jag våra tre granntjejer varsitt virkat, rosa hjärta
med deras namn stämplade...
Det tråkiga med att stämpla namnen är att det tar så lång tid innan färgen torkar så man måste planera lång tid innan man ska ge bort det...
Majola

tisdag 1 februari 2011

Hjärtliga namnskyltar !!

Nu äntligen kommer det ett inlägg från mitt håll igen, efter ett långt jul-lov och lite där till så ska jag visa upp de fina hjärtana som min syster MAJOLA har gjort åt mina barn i julklapp.
Alva har ju precis bytt färgskala i sitt rum till turkost så givet fick hon ett hjärta i matchande färg som hänger ovanför hennes säng...
Och små tjejerna bara ÄLSKAR ju rosa så den färgen var ju givet till dom.... Deras hjärtan hänger utanför dörren som ett välkomnande in !! Tack så mycket !!
Kram MianMin !

torsdag 13 januari 2011

Hjärtan

Vid årsskiftet bytte jag arbetsplats. Jag hade gjort hjärtan som mina kollegor fick välja varsitt. De alla har en speciell plats hos mig och betyder så mycket så hjärtanen fick symbolisera detta... En av dem har en dotter som blev lite avis när mamma kom hem med sitt hjärta; hon tyckte att bara mamma fick en massa paket! Dottern ville ju också ge bort paket!
...Så då fick jag en liten beställning på nya hjärtan som sedan delades ut till fritids-fröknar på Skogsstorpsskolan i Kumla. Här är bilden på deras hjärtan!
Ha det gott!
Kram eMpE

torsdag 23 december 2010

Julhjärtan

Idag är det dan före julafton och snön faller ner därute. Härligt. Hittade lite bilder som nog bör visas nu, om en vecka känns det nog mindre aktuellt kanske! Här har jag gjort hjärtan av vit lera och därefter stämplat dem med mina favoritstämplar- dom kan användas till så mycket! Sen trädde jag dem med vita och röda band. Dessa fanns med på julmarken!



Ha nu en riktigt skön jul! Kram eMpE

fredag 26 november 2010

Virkade hjärtan del 2



Jag har stämplat skyltar med God Jul som jag har satt på en del av de virkade hjärtarna. Efter jul är det ju bara att ta bort skylten om man fortfarande vill ha hjärtat framme. De vita är ju gångbara året om tycker jag...







I morgon ska jag knyta fast de sista skyltarna, sen börjar jag bli klar med pysslandet nu för ett tag... /Majola



söndag 21 november 2010

Virkade hjärtan!!


Jag hade en ide om att jag ville böja en ståltråd till ett hjärta och sen virka runt det, men det visade sig va lite klurigt att böja tråden bra. Då kom min käre sambo på att vi kunde beställa hjärtan från en fabrik i Vietnam, som han har kontakt med via jobbet. Han skulle ändå ner dit nu under hösten så vi beställde 50 stycken som han sen tog med sig hem i resväskan åt mig!!!
Gulligt va?!





Jag har lite olika idéer om vad jag mer kan göra med hjärtarna, men det kommer i senare inlägg... Ni får vänta. Men jag är supernöjd i alla fall med de jag gjort och jag hoppas de kommer sälja bra i Wadköping.
/Majola

måndag 8 november 2010

Klara hjärtan!

Idag har jag varit hemma och varit sjuk.. Så långtråkigt, men nu är det bra och jag tänkte visa upp lite bilder jag har på mina hjärtan som nu är klara! Äntligen! Här kommer de! Jag har gjort dem i par men alla är ju ändå olika!


Dessa vitprickiga blev nog mina favvosar!
Trevlig måndagkväll!
Kram eMpE

fredag 22 oktober 2010

Hjärtan

Tänkte visa lite hjärtan jag gjorde för ett tag sen. Dock är bara ett helt klart och resterande väntar på band och knappar i lite olika färger. Har också gjort vita hjärtan men de visas nån annan gång!

Trevlig helg!
Kram eMpE