onsdag 16 juli 2014

Sommarens favorit och lite annat smått och gott.

Innan vi åkte till Mallorca i maj så sydde jag tre sparkdräkter till R. De används flitigt på semestern och även nu i sommar när det är fint väder. I höst får han ha de som pyjamas. Luftiga när det är varmt samtidigt som de skyddar lite mot solen. Sparkdräkten i klövertyg sydde jag i present till barnens minsta kusin. 

Sen har jag även hunnit med att sy en t-shirt till Ruben i härligt tyg med riddarborg på. Randiga ärmar i favorittyget från Ernst, som jag har i nästan alla färgställningar. 

Viola har oxå fått en klänning med dansande dockor-tyg. Även fast jag klippte ur i halsen jämfört med mönstret så blev den ganska tajt. Får bli en större storlek med lite ändringar nästa gång. 

Jag själv har oxå fått en klänning i lite olika tyger, två randiga från Ernst. Lite tajt, men håller jag in magen så går det bra...

Till sist har jag sytt ännu en sångpåse i present till en nyfödd. 

Trevlig sommarkväll, Majola






1 kommentar:

  1. I really appreciate your professional approach. These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.

    SvaraRadera