Visar inlägg med etikett Lampskärm. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Lampskärm. Visa alla inlägg

söndag 30 september 2012

Ny skärm!

En mellanstor skärm i vitt och prickigt rött! Så lätt och rolig att göra! Igår var jag till bästa loppisen och köpte fler skärmar- jag har funderat på att göra den på ett annat vis... Ny skärm kommer snart!

Må så gott!
Kram eMpE

måndag 2 juli 2012

Rött, vitt och svart...

Här kommer en mix av rött, vitt och svart. Två väskor, en som min vän Emma fått och väskan med de söta elefanterna är till mig själv. Lampan i prickar finns också hos ovan nämnda vän som för övrigt driver fina "Emmas butik" i Asker, i Närke.

Ha en skön måndag!
Kram eMpE

fredag 27 april 2012

Lampor i långa rader

Imorgon ska vi stå på en liten vårmarknad här på närkeslätten. Det ska bli mysigt! Jag har gjort några lampor som ska få följa med. Rackarns så roliga dessa är att göra! Här kommer en lång bildparad!
Hoppas ni alla får en trevlig helg - det ska vi ha! Kram eMpE

fredag 2 mars 2012

Gammal lampskärm blir som ny

Såg en så fin lampskärm som jag blev kär i och genast ville göra en egen! Till detta införskaffades en lampskärm med bara ställningen kvar. Lampskärmar brukar det verkligen drälla av runtom på loppisar. Oftast kostar de inte mer än några kronor heller! Jag drog remsor i tyg och lindade om ställningen. Denna fick bli i glada och härliga färger!Idén till lampskärmen har jag hittat på en mycket beroendeframkallande sida! Jag säger bara LOVE LOVE pinterest!! (www.pinterest.com) Gå inte in där om du har en massa andra saker att göra. Jag som blivit beroende går gärna in på fliken DIY & Crafts. Det är ändå ett litet tips så här på helgen. Kram eMpE

onsdag 7 september 2011

Lampskärm

Här har det nu varit långt mellan inläggen! Oj vad tiden går! Syrrorna och jag får ta och skärpa till oss... ;) Vi har haft fullt upp med en massa olika saker, så är det ibland. En syster har varit i varmare land och den äldsta systern och jag har flängt runt på en hel massa olika loppisar och fyndat en del! Men jag har ändå pysslat och grejat litegrann, dock får dessa saker vänta lite på att bli uppvisade för en del är ännu inte helt klara eller också är det presenter... Så jag letade efter gamla bilder som ännu inte visats och fann denna:


Lampskärm som är lätt att göra i en handvändning! En bit av ett gammalt örngott eller lakan som jag sydde ihop och nu sprider den istället ett mysigt sken omkring sig!


Vi ses snart igen! Kram till dig från mig! /eMpE