Kram eMpE
Visar inlägg med etikett Tavla. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Tavla. Visa alla inlägg
fredag 22 april 2011
Mera tavlor!
Satt och kollade bland mina foton för att se om det fanns något nytt att visa och upptäckte att jag hade en hel del som inte synts på bloggen ännu. Här är bilder på en del av några tavlor jag gjort. Fler budskapstavlor har jag lämnat till vår kollega Emmas butik.

torsdag 10 februari 2011
Fjäriln vingad...
Just i stunden känns fjärilarna långt borta- för snön den bara öser ner!
Kram eMpE
söndag 23 januari 2011
Kärlekstavla
Just nu har jag lovat mig själv att slutföra alla pysselidéer jag påbörjat, har nämligen en viss förmåga att börja med allt möjligt utan att slutföra projekten... Tavlan ovan är en sådan sak. En beställning jag fått genom vår kollega som driver Emmas butik. Kul tycker jag med en sådan beställning! Blev ganska nöjd själv, för det är alltid lite "nervöst" om man får till bokstäverna. Så lätt att det kan bli kanter runt om, men denna gick jättebra!
Ha en trevlig söndag!
Kram eMpE
lördag 27 november 2010
Kommer nissarna snart... !??
Mina barn (de minsta) är i tron av att på natten till den 1:a December så kommer nissarna och hänger upp en kalender med små paket i... I vår familj är det "Tomtemormor" som står för klapparna och så har det varit sen jag och min syster var små... men detta får inte avslöjas till de små av oss som kan läsa !! =)I år ville jag ha en ny kalender att hänga paketen i och hade fått en vision om hur den skulle se ut, som en lång rad av julstrumpor... Dessa var lite trixiga att vända på så det fick min kära sambo i uppgift att fixa, vilket han gjorde galant! Sedan tryckte jag datumen på strumporna och limmade fast på klädnypor som ja sedan hängde upp på en lina... Det var riktigt svårt att få till det med siffrorna utan att det blev en kant runt om så till slut fick ja inse... ja ja, det blir som det blir!!
Nu är det bara att vänta......
Min kära syster har ju tidigare visat sina hjärtan och givetvis har ett sådant en given plats i vår hall tillsammans med kalendern och en jultavla som jag gjort av ord som jag tyckte passade julen till. MAJOLA kom med iden, hon hade sett den på en annan blogg , men så gjorde vi om den lite så den blev vår !!
Nu är det bara att vänta......
Min kära syster har ju tidigare visat sina hjärtan och givetvis har ett sådant en given plats i vår hall tillsammans med kalendern och en jultavla som jag gjort av ord som jag tyckte passade julen till. MAJOLA kom med iden, hon hade sett den på en annan blogg , men så gjorde vi om den lite så den blev vår !!
Nu börjar stämningen infinna sig på allvar och i morgon bär det av mot Wadköping och julmarknad. Ska bli så kul men vi får hoppas att vi inte fryser tårna av oss... =)Men så mysigt att snön fick ligga kvar, det höjer ju stämningen på topp !
Ses kanske i morgon...
Kram och gonatt, nu måsta jag vila lite!
MianMin
lördag 25 september 2010
Mer papperspyssel!
Jag minns att jag lovade mer papperspyssel och här kommer en liten tavla jag gjorde i våras. Jag tycker det är så fint med gamla papper och noter med text som låter helt annorlunda än den text vi läser idag. Kan man göra mycket fint med...
Ha en härlig helg!
Ha en härlig helg!
Kram eMpE
fredag 6 augusti 2010
King of Pop-tavla
Den här tavlan gjorde jag strax efter att Michael Jackson gick bort. Tycker det är en av världens finaste sånger och ryser när jag hör den. Fick en plats i min lilla hall.. Stämplarna kommer från "gubbdagiset" Clas Ohlsson (http://www.clasohlson.se/) och kan användas till många olika projekt... Fler kommer en annan dag!
Trevlig helg!
Kram eMpE
fredag 30 juli 2010
Fjärilstavla
Idag har det varit blåsigt, grått och regnigt ute och då har jag passat på att ha en riktig pysseldag. Inte fel det heller! Många projekt har det varit och här tänkte jag visa ett av dem. Fler projekt kommer en annan dag..

Jag var på Stellas lilla butik (http://www.stellas.se/) för att köpa satinband till mitt lapptäcke jag syr på, men hittade tyvärr inget som passade. Däremot "sprang" jag på en fjärilsstans som jag tänkt köpa länge. Och hon hade precis den som jag letat efter- vilken tur jag hade!
En bok om rosor fick sätta livet till... Och en gammal tapet!
Så här blev tavlan:
Ha det så bra! Kram eMpE
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)