Visar inlägg med etikett MianMin. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett MianMin. Visa alla inlägg

tisdag 15 oktober 2013

Ligger efter....

Insåg att jag ligger efter med mina blogginlägg och att visa det som faktiskt har blivit tillverkat under sommaren/hösten. Tiden flyger iväg och nu är det redan tid att börja planera och sy inför kommande julmarknader. Men vart ska jag börja....??! 
Kläderna till 70-tals festen, presenter till nyfödda kusinen (som nu snart är 4 mån) vagnsdyna, klänningar till både mina tjejer  och beställningar, babynest, mössor .... 
Jag tror jag tar och visar allt i en lång rad...!! Titta och längta er tillbaka till sommarens varma dagar även om hösten och vintern också har din charm. 
Kram på er alla 
MianMin





















måndag 22 juli 2013

Smågodis i sommarvärmen..!!


Solen lyser på oss nere vid stugan men sylusten sinar inte i mina ådror....
Det har blivit lite småprojekt gjorda de senaste veckorna, små men välbehövliga! Till bastun blev det ett draperi och kuddar till en bänk för lite avskildhet om man vill duscha och byta om ifred. Finns ju även dom i min familj som trotsar Vätterns kalla vatten och hoppar i plurret. Men inte jag inte.... 

Sen fick även barnens lekstuga ett lyft. Både i form av vit färg på väggar och tak. Nya gardiner, duk och små kökshandukar blev det. Sen fick även småtjejernas docksulky ny klädsel. Allt i matchande tyg....  :) 
Även en liten sommartavla hittade in i stugan... 
Lilla Lova blev väldigt nöjd med vagnen (bortse dock den stora brädhögen som ligger bakom henne, vi har även hunnit riva ett gammalt vedskjul...) 








torsdag 4 juli 2013

En dag när det regnar....

....som denna. Vad gör man då..??

Jo, jag passade på att sy en vagnsdyna och solskydd till vagnen som ska med till Kreta i slutet på sommaren. Även om hela familjen längtar dit får man ju inte glömma bort att njuta av den svenska sommaren innan vi åker. Även om vissa dagar är lite mer mulna än andra. Men det är ju dom dagarna man kan fixa och dona inne med gott samvete... :)

Solskyddet fick även en liten förvaringspåse att ligga i som kan hänga på vagnen.

Insåg att, jösses vad jag är färgglad av mig ;) .... Eller inte!! När man kan välja och vraka bland färg & form så väljer jag svart/ grått. Stackars lilla Lova. Men hon ska nog sova gott ändå därinunder hoppas jag.

Kram på er alla och i morgon hoppas vi på sooool!!

MianMin.







lördag 29 juni 2013

Gott & Blandat...!!

Har idag varit på dop för MAJOLAS minste son Ruben. Så mysigt!!
De hade dopet tillsammans med en annan familj som de inte kände men det visade det sig att flickan som döptes skulle få en av mina alster jag sytt i doppresent! Ibland är världen rätt liten :)
En Namnsnuttis och sångpåse.
Hoppas att det kommer sjungas mycket till sångkuddarna!!

Har även sytt en till vagnsdyna till en pojk. Gillar detaljerna med den röda sömmen :)
Tycker det är fint när jag syr i två helt olika mönster och färger (kundens tygval) men ändå binder ihop det på nåt sätt...

Även två små kuddfodral till vagn med namn har blivit skapta. Fick minska ner texten och göra i skrivstil så det skulle få plats utan att bebisarna skulle behöva ligga med huvudet på texten.

Ha en go lördagskväll!!
Kram MianMin














måndag 27 maj 2013

Vagnsdyna nr 3 = check!!

Idag har det varit en bra dag när allt har flutit på som jag önskar... Så resultatet av Lovas sovtid blev denna vagnsdyna som lilla O ska ha i sin vagn. Den är gjord vändbar med olika tyg. De har en Emmaljunga City Cross men på bilden är dynan i vår Emmaljunga Scooter. Men det gick ju bra det med :)

Ikväll ska barnen och deras pappa ha lite mystid då han har vart och rest en del på jobbet på sistone, så då ska jag få ännu mer sytid.. Som sagt!! En BRA dag idag ;)

Kram kram ...
Nu ska jag mysa lite med mina små en stund!!










Nya sommarkläder!!

Har sytt lite nytt till tjejernas sommar garderober och mer kommer nu när mitt syrum är klart.
(Bilder kommer när jag fått lite mer ordning där.... Och när allt är tipptopp ;))
Klänningen är gjord i två exemplar för syskonmatch men Vera hade sin på sig så den fick jag ingen bild på.
På Lovas topp gjorde jag en infodring i halsen för första gången och det blev riktigt fint. Kul med något annat än kantband och mudd jämt.

Har många modeller på klänningar i huvudet både till mig och tjejerna som väntar på att få bli till verklighet, så nu vill jag att dygnet ska få mer timmar... :)

Men först ska jag göra lite beställningar på bland annat lite kuddar/kuddfodral och vagnsdyna.

Ha en skön måndag!!
Kram MianMin









lördag 11 maj 2013

Vagnsdyna !

Har sytt en väldigt vårlig/sommarglad vagnsdyna till lilla F. Mamma M valde tyg och sen valde jag att modifiera den modell jag sytt innan. Lite fluffigare, lite mysigare och bättre upphängning klurade jag ut. Är supernöjd med resultatet av modellen så det blir nog en ny till vår lilla Lovas vagn med :)
Kram kram på er.
Nu ska vi ut i vårvädret....