Visar inlägg med etikett Jul. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Jul. Visa alla inlägg
fredag 23 december 2011
GOD JUL!
Nu hoppas jag att mina julkort nått fram till lådorna. Så därmed vill jag och Systrarna önska er alla en riktigt GOD JUL! Så här såg de flesta av mina julkort ut för i år (en del fick ängelkort istället):


torsdag 1 december 2011
Besök av nissarna!!
Natten till 1:a December får vi alltid besök av smånissarna som bor på våran vind. De kommer och lämnar 24 st paket som sen får öppnas ett om dagen ända fram till självaste Julafton!! Men då vi har tre barn så blir det ju väldigt många paket för nissarna (som i själva verket är min mor) att fixa så får bara barnen paket var tredje dag... Detta funkar jättebra då spänningen även ligger i vem som får öppna just denna morgon...
Så igår såg det ut så här i hallen hos oss, helt tomt på väggen. Bara brädan som jag fått för mig att jag ville ha i år. Vitmålad med siffror tryckta, enkelt och fint !!
Men i morse när vi vaknade så var det fullt med paket på brädan...!! Mellan T fick äran att få det första pakeket. Det är så mysigt när de kommer nertassandes på morgonen och undrar om det hänt något på natten. och sen när man hör deras lycka i rösten att det faktiskt hänger en hel rad av paket!! Sedan myste vi i mörkret och tittade på årets Tv kalender. Tycker att den verkar vara riktigt mysig iår...
Ha en trevlig 1:a December i dag, Kram på er, MianMin!
torsdag 23 december 2010
Julhjärtan
Idag är det dan före julafton och snön faller ner därute. Härligt. Hittade lite bilder som nog bör visas nu, om en vecka känns det nog mindre aktuellt kanske! Här har jag gjort hjärtan av vit lera och därefter stämplat dem med mina favoritstämplar- dom kan användas till så mycket! Sen trädde jag dem med vita och röda band. Dessa fanns med på julmarken!

Ha nu en riktigt skön jul! Kram eMpE
söndag 19 december 2010
Kökskuddar !!
Jag har letat ett tag efter kuddar att pryda vår kökssoffa med som är rätt enkla men ändå lite jul... Hittade ett kuddfodral i STHLM förra helgen på Himla men blev då lite snål... 200:- för ett kuddfodral !! nja... men så när jag gick och handlade mat ett par dagar senare i lugn o ro hittade jag dessa kökshandukar som jag tyckte blev perfekta att sy egna fodral av. Och på baksidan har ja mina nuvarande bästa vänner, tryckknappar !! Så enkelt och jag själv tycker att det ser helt ok ut =)
Lite ränder och rutor satte lite liv i soffan...
Kram och Go kväll i vinteryran,
nu ska jag krypa ner och värma mig under filten och
mysa med min familj.!
MianMin
Emmas Butik...
Vår kära vän E H har ju en lite butik hemma hos sig där hon säljer lite fina saker till hemmet och hon har även lite saker av oss i sin butik. (detta är kanske redan nämt ;))
detta är några nya godiskorgar som jag har lämnat hos henne, 3 tomma och 3 fyllda med gott klara att ge bort...
Mmmmm....
Kram MianMin
lördag 27 november 2010
Kommer nissarna snart... !??
Mina barn (de minsta) är i tron av att på natten till den 1:a December så kommer nissarna och hänger upp en kalender med små paket i... I vår familj är det "Tomtemormor" som står för klapparna och så har det varit sen jag och min syster var små... men detta får inte avslöjas till de små av oss som kan läsa !! =)I år ville jag ha en ny kalender att hänga paketen i och hade fått en vision om hur den skulle se ut, som en lång rad av julstrumpor... Dessa var lite trixiga att vända på så det fick min kära sambo i uppgift att fixa, vilket han gjorde galant! Sedan tryckte jag datumen på strumporna och limmade fast på klädnypor som ja sedan hängde upp på en lina... Det var riktigt svårt att få till det med siffrorna utan att det blev en kant runt om så till slut fick ja inse... ja ja, det blir som det blir!!
Nu är det bara att vänta......
Min kära syster har ju tidigare visat sina hjärtan och givetvis har ett sådant en given plats i vår hall tillsammans med kalendern och en jultavla som jag gjort av ord som jag tyckte passade julen till. MAJOLA kom med iden, hon hade sett den på en annan blogg , men så gjorde vi om den lite så den blev vår !!
Nu är det bara att vänta......
Min kära syster har ju tidigare visat sina hjärtan och givetvis har ett sådant en given plats i vår hall tillsammans med kalendern och en jultavla som jag gjort av ord som jag tyckte passade julen till. MAJOLA kom med iden, hon hade sett den på en annan blogg , men så gjorde vi om den lite så den blev vår !!
Nu börjar stämningen infinna sig på allvar och i morgon bär det av mot Wadköping och julmarknad. Ska bli så kul men vi får hoppas att vi inte fryser tårna av oss... =)Men så mysigt att snön fick ligga kvar, det höjer ju stämningen på topp !
Ses kanske i morgon...
Kram och gonatt, nu måsta jag vila lite!
MianMin
Tomtesäck / Presentpåse !!??
Sydde några säckar jag tänkte att tomten kunde få lite nytta av när han ska kånka runt på alla paket i jul... =)
4 st stora, alla med olika motiv och 6 st små som man kanske kan använda som en annorlunda inslagning direkt om man inte vill slå in på det traditionella viset ;)
Tanken var från början faktiskt att jag skulle göra så, men sen beslutade vi oss för att ha hemlig lottdragning om vem vi ska köpa till och då hade det varit lite för avslöjande vem det var från... Hi hi....
4 st stora, alla med olika motiv och 6 st små som man kanske kan använda som en annorlunda inslagning direkt om man inte vill slå in på det traditionella viset ;)
Tanken var från början faktiskt att jag skulle göra så, men sen beslutade vi oss för att ha hemlig lottdragning om vem vi ska köpa till och då hade det varit lite för avslöjande vem det var från... Hi hi....
söndag 21 november 2010
Ljus-dekotage...
Idag har vi haft en riktig mysdag med vårt traditionsenliga Lussebullebak som vi (MianMin o MAJOLA) har tillsammans med våra familjer och Mor... När jag var hos henne så passade jag även på att leta lite i gömmorna och hittade lite säckväv som jag förvandlade till ett fint ljus-dekotage!! Tänk va lite det kan behövas... Gjorde några till marknaden på söndag med, om det är någon mer som önskar att lysa upp tillvaron lite med ett fint ljus =)
Kram och Gonatt, MianMin!!
lördag 18 september 2010
Förberedelser !!
Oj oj oj...
Nu brinner det i symaskinen... =)
Inför julmarknaden så är det nästan bara det som gäller, jag har tänkt att sälja dessa mössor till barn i stl 1-3år och 3-6år. och kanske om jag hinner få till en baby variant också i något mysig tyg.
Jag håller även på att sy upp lite barnförkläden som kommer bli perfekta till pepparkak och lussebullsbak för de små. De kommer att finnas i dessa 4 olika mönster och färger.
Tycker att det är en så mysig tid, men först ska vi ha en underbar höst med massor kurr i soffan och värmande drycker i skenet av brinnade ljus som ger oss värme i höststormarna !!
Ha en trevlig helg !! MianMin
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

