Visar inlägg med etikett Byxor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Byxor. Visa alla inlägg

måndag 27 januari 2014

Lite nytt i garderoben

Innan jul sydde jag lite nytt till R som jag inte visat. Två bodys med kuvertringning och ett par mysbyxor. Båda bodysarna har samma randiga tyg som jag sydde i fickorna på byxorna så de matchar. Kul med färgglatt!!

Majola


måndag 9 september 2013

Sytt i sommar del 1

Det var väldigt länge sen som jag gjorde något inlägg nu. Lite har det ändå blivit sytt under sommaren, så nu tänkte jag göra några inlägg om sommarens sömnad. 

Till R sydde jag ett par set med bodys och matchande byxor. Det går alltid åt fler överdelar så jag sydde så jag har lite ombyten och några dreglisar oxå. 

Till mig själv sydde en ny amningsklänning. På ryggen sydde jag fast en applikation av ett ankare. 

Så, nu känns det lite bättre att jag tagit mig tid att blogga, kommer nog ett nytt inlägg snart igen. 

Majola




fredag 15 februari 2013

En liten beställning!

Fick en beställning till en liten nyfödd bebis och hennes 3-åriga storasyster. Det blev ett par byxor till bebisen och en kjol till storasystern samt varsin mössa.

Det söta tyget med rådjur har jag haft liggandes ett tag i skåpet utan att veta riktigt vad jag skulle sy av det, men nu passade det bra tyckte jag.

Majola

tisdag 12 februari 2013

Lite sytt till bebisen...

Jag går mest och väntar på att min bebis har lust att titta ut snart, men under tiden kan jag passa på att visa lite jag sytt till den.

Först har jag sytt en slags åkpåse till bilstolen. Jag har tänkt att när vi åker korta sträckor som till dagis tex, så räcker det att lägga åkpåsen omkring bebisen istället för att behöva böka med overall jämt. Den är sydd med mjuk jersey på insidan och fleece på utsidan. Det ska bli spännande att pröva den i verkligheten sen, och inte som nu med en docka...

Sen har jag även sytt ett litet set som jag har tänkt att ta med till BB. En filt i Jersey och velour, ett par små haremsbyxor och två små matchande mössor.

Eftersom vi inte vet om det blir en tjej eller kille har jag försökt välja tyg som passar till båda. Det blir nog mycket mera sytt sen när jag vet vad det blev för något...

Ha det bra / Majola








lördag 13 oktober 2012

Gott & Blandat

Här kommer lite jag sytt den senaste tiden.
Ännu ett set till Sixten att ha på dagis. Nu när det behövs överdragsbyxor så tycker inte jag han ska behöva ha jeans. Sytt i de underbara stjärnorna från Znok och randigt från bl.a. Ohlssons. Byxorna är sydda i rött joggingtyg, med min favoritmodell på fickor.

Sen har jag oxå sytt två par vantar och fler lär det bli. De blommiga har jag själv och de mörkblå med spetsen fick mamma. Båda paren är fodrade med fleece så de är varma och gosiga.

Idag har jag städat pysselrummet så nu hoppas jag få mer inspiration att gå in där igen.

Majola

torsdag 27 september 2012

Haremsbyxa & Mössa...

Lovas byxor har helt plötsligt blivit för korta av nån anledning... Så igår gick jag igenom stora tyglagret och plockade fram två olika jeanstyg, båda med stretch som jag satte saxen i.  Så idag när hon sov på fm växte det fram två "Haremsbrallor". Jag sydde dit en ficka på varje för att få dom lite coolare och sen skickade jag ner sömmen med gul tråd. De ser genast lite mer arbetade ut av bara det lilla. Det blev en liten mössa i Nono-tyget också.

Har lovat mina mellantjejer att de ska få välja tyg till nya höstmössor så det blir nog nästa projekt. Sen kan kylan få komma på allvar!

Ha en trevlig eftermiddag alla.

Kram MianMin


Published with Blogger-droid v2.0.4

onsdag 26 september 2012

Några presenter

Här är några sydda presenter jag sytt den senaste tiden.

Den lila klänningen har en kollega beställt och ska ges bort till en 4-åring nu i helgen. Jag ska försöka övertala min Viola att hon oxå vill ha en sådan. Hon är väldigt bestämd om sina kläder, så det är inte mycket hon godkänner...

Harems-byxorna och mössan gav vi bort till en 1-åring för några veckor sen. Byxorna sydde jag med flit lite stora, men eftersom de är med mudd både i midjan och benen så tycker inte jag att det gör nåt att de är lite stora och pösiga. Modellen är ju sådan...

Nu ska jag försöka bli kvitt min förkylning.

Majola

söndag 23 september 2012

Äntligen....

...har jag kommit igång att sy höstkläder till barnen. Under sommaren har det blivit en hel del nya tyger inköpta, samtidigt som jag inte haft ork eller tid att sy så mycket. Men nu har jag kommit igång och det känns bra.

Sixten fick en långärmad tröja och matchande mysbyxor i härlig velour. Snart börjar ju tiden med överdragsbyxor, och då är ju jeans inte så skönt direkt. Blev oxå nöjd med fickorna, de gör nästan hela byxan tycker jag.

Till Viola har jag sytt en långärmad klänning i ett tjockt och härligt trikåtyg. Hade tyvärr bara en liten bit av det här tyget, så nu är det nästan slut.

Ha det bra i regnet, Majola

tisdag 11 september 2012

Smått & Gott !!

På senaste tiden har jag haft det lite tajt att hinna med allt som ska ha sytts och allt som jag velat sy.... Men här kommer det lite som är klart :))


Mössa till kusinen M!!

Det bara stod hennes "namn" på det tyget och jag tror att det föll hennes föräldrar i smaken också ;)


Sen ett Babynest till en liten kott* som kommer i höst. I detta svart/vita tyg har jag även en förhoppning om att lyckas sy om Lovas hoppgunga i. Just nu är den grön med nallar på...  hmm, säger inget mer ;;))


Dessa tuffa byxor med matchade dregglisar fick åka till Kumla så att inte lilla O fryser i höst!! Så fin modell i lite tuffare haremstuk. Kommer sys fler i denna modell kan jag lova.


För ett tag sen fick jag frågan om jag kunde sy ett snutte med namn på då lilla Fionas storebror hade en sådan. Efter lite letande för att hitta ett bra och passande tyg så blev resultatet så här. Men oj, velour är inte så lätt att sy i. Jag tycker det är så svårt att få det rakt och bra...  men tillslut så!!


Sist en topp/tunika till Lova med mudd nertill och sned knäppning i halsen. Denna är muddad i halsen då jag inte vågat mig på systers (MAJOLA) kantbandare, men snart så.... kanske....!! 


Published with Blogger-droid v2.0.4

torsdag 31 maj 2012

Fria händer...

Av en kollega på mitt jobb fick jag för ett tag sen en beställning på 4 t-shirts. Jag fick helt fria händer angående tygval. Kan det bli bättre?! Jag hade många olika förslag innan jag till slut bestämde mig....

Det blev 4 tröjor i olika färgställningar och mönster. Ganska unisex, vilket jag själv tycker är fint. (Även om min egen tjej är väldigt inne på lila och rosa just nu...)

Som en liten bonus sydde jag även ett par jeans-knickers som jag tänkte skulle passa bra speciellt till en av tröjorna. Har hört i efterhand att de blev väldigt omtyckta av lilla tjejen. Kul!!

Ha en bra kväll / Majola

torsdag 19 april 2012

Svampar...

Härom kvällen sydde jag en ny tröja till Sixten. Jag har länge letat efter ett bra tröjmönster med raglanärmar, och nu har jag äntligen hittat ett. Den blev jättebra i passformen så det känns kul.



Sydde den i det fina svamptyget som finns lite här och var ihop med det nya randiga Ohlssons tyger fått in. Det randiga verkar vara superbra kvalité på så jag måste nog köpa det i några fler färger förutom det röda och cerisa som jag har...



Allt med tröjan känns bra förutom att Sixten inte gillade det svarta svamptyget:(



Den får kanske följa med på marken nästa helg istället, annars har jag en på jobbet som ville köpa den till sin tjej.



Jag har oxå sytt ett litet set i det turkosa svamptyget. Turkost och rött är så fint ihop tycker jag och det passar ju både till tjejer och killar.



Det här hade jag oxå tänkt ta med till marken nästa helg, men när syrran fick syn på det blev hon intresserad av det, så jag får se hur jag gör... Kan ju alltid sy nytt till henne.



Nu är jag själv hemma med barnen ända tills sent på söndag kväll, så jag får se om jag lyckas få till någon tid i syrummet...





Ha en bra helg, Majola

torsdag 5 april 2012

Landskaps-kläder

För ett tag sen ville jag utmana mig själv lite med att testa och sy en body. Det gick bra... Sydde även ett par byxor i stl 62 när jag hade tyget framme. Måste bara sätta dit tryckknappar, men det går ju smidigt nu med min nya tång.


Sen fick en kompis syn på bodyn och ville ha en tröja i tyget till sin dotter. Den är i stl 110 och mönstret är Ottobrees baströja, den insvängda modellen.
Trevlig påskhelg!!
Majola