tisdag 12 februari 2013

Lite sytt till bebisen...

Jag går mest och väntar på att min bebis har lust att titta ut snart, men under tiden kan jag passa på att visa lite jag sytt till den.

Först har jag sytt en slags åkpåse till bilstolen. Jag har tänkt att när vi åker korta sträckor som till dagis tex, så räcker det att lägga åkpåsen omkring bebisen istället för att behöva böka med overall jämt. Den är sydd med mjuk jersey på insidan och fleece på utsidan. Det ska bli spännande att pröva den i verkligheten sen, och inte som nu med en docka...

Sen har jag även sytt ett litet set som jag har tänkt att ta med till BB. En filt i Jersey och velour, ett par små haremsbyxor och två små matchande mössor.

Eftersom vi inte vet om det blir en tjej eller kille har jag försökt välja tyg som passar till båda. Det blir nog mycket mera sytt sen när jag vet vad det blev för något...

Ha det bra / Majola








1 kommentar:

  1. Så fint!!! Är nyfiken på var du hittat mönstret på mössan..?

    /Pernilla

    SvaraRadera