onsdag 16 juli 2014
Sommarens favorit och lite annat smått och gott.
lördag 12 april 2014
När Sixten själv får välja tyg...
fredag 26 april 2013
Bodybrist och några beställningar
Jag har även provat mig fram för att få till ett bra mönster på en Kepsmössa (eller Meps som det även kallas i en del Facebook-grupper). Har sytt tre på beställning utan att jag lyckats hinna fota någon av dem, men jag har en bild med den första jag sydde till Viola. Hon använder sin flitigt nu när det varit en period med kallt och soligt väder.
I veckan har jag kommit på vad jag ska sy till fröknarna på dagis, så det känns bra. Håller på att fila på mönster nu, så jag visar här längre fram vad det är för något...
Trevlig helg / Majola
onsdag 12 december 2012
Me like Syskonmatch....
Jag är en av dom som ÄLSKAR att syskonmatcha. Och så länge som mina små blir glada av att de ser lika ut så är jag jättenöjd!! Äntligen har vintern kommit och vad passar inte bättre än att sy klänning/tunikor i tyget 'Vinter' från Mjuka Tyger. Tyra blev väldigt glad att det var grönt!!! Hennes favorit... Vera valde ut tyget med de lila Violerna från Znok design och önskade sig en kjol. Kan vara lite skönt att se sommarblommor mitt i vintern och drömma sig bort lite till värmen ett slag.
Ha det gott i vinterkylan,
Kram MianMin
lördag 13 oktober 2012
Gott & Blandat
Ännu ett set till Sixten att ha på dagis. Nu när det behövs överdragsbyxor så tycker inte jag han ska behöva ha jeans. Sytt i de underbara stjärnorna från Znok och randigt från bl.a. Ohlssons. Byxorna är sydda i rött joggingtyg, med min favoritmodell på fickor.
Sen har jag oxå sytt två par vantar och fler lär det bli. De blommiga har jag själv och de mörkblå med spetsen fick mamma. Båda paren är fodrade med fleece så de är varma och gosiga.
Idag har jag städat pysselrummet så nu hoppas jag få mer inspiration att gå in där igen.
Majola
söndag 23 september 2012
Äntligen....
Sixten fick en långärmad tröja och matchande mysbyxor i härlig velour. Snart börjar ju tiden med överdragsbyxor, och då är ju jeans inte så skönt direkt. Blev oxå nöjd med fickorna, de gör nästan hela byxan tycker jag.
Till Viola har jag sytt en långärmad klänning i ett tjockt och härligt trikåtyg. Hade tyvärr bara en liten bit av det här tyget, så nu är det nästan slut.
Ha det bra i regnet, Majola
tisdag 11 september 2012
Smått & Gott !!
På senaste tiden har jag haft det lite tajt att hinna med allt som ska ha sytts och allt som jag velat sy.... Men här kommer det lite som är klart :))
Mössa till kusinen M!!
Det bara stod hennes "namn" på det tyget och jag tror att det föll hennes föräldrar i smaken också ;)
Sen ett Babynest till en liten kott* som kommer i höst. I detta svart/vita tyg har jag även en förhoppning om att lyckas sy om Lovas hoppgunga i. Just nu är den grön med nallar på... hmm, säger inget mer ;;))
Dessa tuffa byxor med matchade dregglisar fick åka till Kumla så att inte lilla O fryser i höst!! Så fin modell i lite tuffare haremstuk. Kommer sys fler i denna modell kan jag lova.
För ett tag sen fick jag frågan om jag kunde sy ett snutte med namn på då lilla Fionas storebror hade en sådan. Efter lite letande för att hitta ett bra och passande tyg så blev resultatet så här. Men oj, velour är inte så lätt att sy i. Jag tycker det är så svårt att få det rakt och bra... men tillslut så!!
Sist en topp/tunika till Lova med mudd nertill och sned knäppning i halsen. Denna är muddad i halsen då jag inte vågat mig på systers (MAJOLA) kantbandare, men snart så.... kanske....!!
måndag 6 augusti 2012
Lite lika ändå...
Jag tycker ändå det är fint att matcha lite så jag tog samma tyg fast i olika färger till ärmarna. Då blir de ju lite lika fast ändå olika...
Nu har jag massor med nyshoppat tyg, många idéer men ingen ork alls på kvällarna. Hoppas det ändrar sig när hösten snart kommer. Då kan man sitta inne och sy med gott samvete. Längtar faktiskt efter mörka kvällar...
Ha det / Majola
tisdag 3 juli 2012
Liten goding!!
Så kom jag på att lilla Lova borde kunna ha den nu. Och visst.... :)
torsdag 31 maj 2012
Fria händer...
Det blev 4 tröjor i olika färgställningar och mönster. Ganska unisex, vilket jag själv tycker är fint. (Även om min egen tjej är väldigt inne på lila och rosa just nu...)
Som en liten bonus sydde jag även ett par jeans-knickers som jag tänkte skulle passa bra speciellt till en av tröjorna. Har hört i efterhand att de blev väldigt omtyckta av lilla tjejen. Kul!!
Ha en bra kväll / Majola
onsdag 16 maj 2012
Snurriga kjolar...
Två av kjolarna sydde jag till Viola så hon kan matcha tröjorna till Sixten, men han vill fortfarande inte ha någon av dem...:(
Nu är det Greys!!!
Ha det, Majola
torsdag 19 april 2012
Svampar...
torsdag 5 april 2012
Landskaps-kläder
måndag 19 mars 2012
Kalas-Kläder
onsdag 28 december 2011
Tåg-tischa
Landskapskläder...
Ha det gott//Majola
söndag 5 september 2010
Tischa-Blus !!
ha det gott / MianMin



































