Jag går mest och väntar på att min bebis har lust att titta ut snart, men under tiden kan jag passa på att visa lite jag sytt till den.
Först har jag sytt en slags åkpåse till bilstolen. Jag har tänkt att när vi åker korta sträckor som till dagis tex, så räcker det att lägga åkpåsen omkring bebisen istället för att behöva böka med overall jämt. Den är sydd med mjuk jersey på insidan och fleece på utsidan. Det ska bli spännande att pröva den i verkligheten sen, och inte som nu med en docka...
Sen har jag även sytt ett litet set som jag har tänkt att ta med till BB. En filt i Jersey och velour, ett par små haremsbyxor och två små matchande mössor.
Eftersom vi inte vet om det blir en tjej eller kille har jag försökt välja tyg som passar till båda. Det blir nog mycket mera sytt sen när jag vet vad det blev för något...
Ha det bra / Majola
Visar inlägg med etikett Bebis. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Bebis. Visa alla inlägg
tisdag 12 februari 2013
måndag 27 augusti 2012
Doppresent.
I helgen som var hade vi dop för vår lilla Lova Elida Rosa och visst så hade MAJOLA, tillika min syster sytt så fina saker till henne. En kub med små lappar på och en pinne med ringar som man ska trä på. Mönstret är köpt på Etsy.com och det är lite omgjort då botten från början var fyrkantig.
Tygerna hittade hon hemma i skåpet.
Jättefina!! Tack så mycket.
Än så länge får hon bara av ringarna men snart så kanske Lova lyckas få tillbaka dom också. :)
Dopklänningen är vår gamla som både min syster Malin, Jag, vår lillasyster R och alla mina 4 barn har haft. Vi har bara bytt ut rosetten i olika färger. Den är från början sydd av vår mor. Jag tycker att det är så mysigt när man kan ha en och samma.
Nu ska jag ta och gosa det sista med lillsnuttan innan vi ska sova,
Gonatten, MianMin
tisdag 3 juli 2012
Liten goding!!
För några dagar sen hittade jag en liten topp som jag sydde på beställning för ett par år sen men som blev för liten för flickan som skulle ha den. Så när jag sytt en till större så fick jag ju denna kvar hemma. Nu har den legat i lådan länge och väntat på att få komma till användning.
Så kom jag på att lilla Lova borde kunna ha den nu. Och visst.... :)
Så kom jag på att lilla Lova borde kunna ha den nu. Och visst.... :)
Passande nog så har ju solen och lite värme kommit till oss nu....
så nu njuter vi så länge det varar.
Kram MianMin
måndag 12 mars 2012
Kitt till Bebis....
I går (söndag) var en dag då jag satt i valet och kvalet om hur jag skulle göra.... Hade en stor pyssel-lusta som behövde dämpas, samtidigt som det var så otroligt fint väder ute samtidigt som det var skidskytte på tv:n.... Hmm... Svårt val!! Det slutade med att jag satt framför tv:n och nålade och klippte med motiverimngen att det ska ju vara fint väder i några dagar till framöver ;) Min önskan hade ju självklart varit att kunna sitta ute och sy i solen (dock lite kallt än kanske) som Ernst.... Men men!!
Resultatet blev 2 snuttisar med napphålare matchande ett påslakanset som jag gjort sen tidigare, tygerna är i gosig flanell och kommer från JoAnn:s på vår resa i USA förra våren. Jag bara ÄLSKAR tyget med ugglorna på. Tyvärr så skickar dom inte till utlandet annars hade jag nog varit en storkund hos dom.
Snart ska jag åka till min systers hus och låna hennes Overlock, då jag inte har någon för att sy 2 klänningar som jag har fått på beställning av en gammal kompis som hittat till vår sida. KUL!! Bästa att jag skyndar mig så att jag hinner ut i solen en sväng sen idag...
Ha det så gott och kram, MianMin!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


