Visar inlägg med etikett örngottstopp. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett örngottstopp. Visa alla inlägg

tisdag 24 januari 2012

Toppar x 3 !!!

Idag har jag äntligen tagit tag i ett utav mina projekt jag har i huvudet, en ny topp till de små tjejerna!! Men som ni ser så är det tre toppar på bilden...
Tyget och mudden jag har sytt av har jag och MAJOLA fått av en gemensam källa så därför kändes det inte mer än rätt att hennes lilla Viola också får en topp. Hoppas bara att den passar då det var precis att det gick att få ut på "rätt håll" då jeanstyget är i lite stretch.
Sydde även på en liten detalj, iden fick jag från en tröja som lilla V hade på ett kalas i helgen, det gjorde en hel del, och det blev lite mer än bara en topp tycker jag!


Kram kram på er alla,
MianMin !!

onsdag 18 maj 2011

Topp på beställning!!


Fick ett önskemål om att sy en Örngottstopp till en liten tjej, vars mamma hade sett den toppen jag sytt till min stora tjej. Jättekul!! Är det något ni ser så som ni är intresserade av så är det bara att höra av er så får vi se om vi kan fixa till det. Hur som helst, nu är den toppen klar!! Jag sydde en topp som jag skickat iväg men den visade sig vara lite för liten så nu har jag äntligen fått klart den andra som är i en lite större modell. Håll tummarna på att denna passar =)
Varsågod Camilla, den kommer med posten i dagarna!!
Kram MianMin

torsdag 24 februari 2011

Örngott i ny tappning.... !!

Fick tipset av Majola att sy örngotts-klänningar och en örngotts-topp till mina barn, så det var bara att gå in på Åhlens och där hittade jag dessa fina örngott... Då vi ska på både kalas och dop i helgen så passar det ju bra med lite nya klänningar!!
Överdelen fodrade jag med vanligt vitt tyg och sen satte jag en mudd längst ner.
Jätte enkla och fina men ändå sköna att leka i...
Till min stora tjej A blev det en topp istället, då jag har haft lite svårt att komma på saker att sy åt henne så var ju detta perfekt!!


Kram på er alla!! MianMin...