Visar inlägg med etikett Utklädning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Utklädning. Visa alla inlägg

onsdag 21 december 2011

Mjau....!!

En av mina närmsta kollegor på jobbet önskade att ge en liten kattmössa och svans till sin lille son som älskar att leka katt... Och visst vill jag sy det åt henne!!
Har ju sytt lite djurmössor till jobbet innan så hon visste ju vad hon beställde ;)


Snälla Vera Som egentligen var sjuk idag hjälpte mig med att stå modell för hur det blev.
En riktigt söt liten kisse..!! Hoppas att det även uppskattas av lilla L då mamman hans blev jätteglad! KUL!!

Kram och ha en trevlig kväll
MianMin

söndag 16 oktober 2011

Sjöjungfru !!

Tyra, min mellantjej har önskat sig sen ett tag tillbaka att jag skulle sy en stjärtfena åt henne som Ariel har.... Och har lilla Tyra bestämt sig så ser hon till att det blir så oftast..!! Hon har funderat en hel del hon med (då jag själv kände lite, HJÄLP hur ska jag fixa detta...)om hur den ska se ut, då jag frågat om fötterna ska sticka fram så man kan gå i den eller hur hon ville ha den?? Så tillslut så kom hon, med en ritning på hur jag skulle sy den!!

Väldigt klart och tydligt med både glittertyg
och symaskin inritat :)
Så idag när hon är lite febrig tog vi och satte
igång för attfå något kul att göra...
och simsalabim!!

Eller Nja, var det något hon inte tyckte blev bra på stjärtfenan så sa hon till och då var det bara för mig att fixa till det så gott det gick. Det var ju hennes ritning och idé så den ville jag respektera!! Det var exempelvis väldigt viktigt att den gick ner som ett V framtill och att fenan var tillräckligt stor :))

Men visst blev hon fin min lilla Ariel...??

Tyget jag sytt av har vi fått sen tidigare,
likaså resåren med paljetter. Tack!!

Nu önskar jag er en fortsatt härlig hösteftermiddag i solen,
Stor kram MianMin...!!



lördag 5 februari 2011

Törnrosa och Prinsen...

Jag jobbar inom förskolan och hittade lite läckra tyger i gömmorna som jag tyckte
skulle passa utmärkt att sy något fint av...
och vad passar inte bättre än att få in lite klassiska prinsar och prinsessor i leken i denna värld av Spiderman och alla hans kompisar =)
Så det blev två kronor och cape därtill i guld och grönt med drakar och slott på till prinsarna ....


..... och kjolar med spets och kronor med slöja till prinsessorna !!

Vi har ett rum på förskolan där barnen kan leka och ha drama
så detta är tänkt att användas där, och min tanke var att göra Törnrosa med rekvisitan...
Hoppas att det passar barnen i smaken...??


Ha det gott i helgen, MianMin!