lördag 5 februari 2011

Törnrosa och Prinsen...

Jag jobbar inom förskolan och hittade lite läckra tyger i gömmorna som jag tyckte
skulle passa utmärkt att sy något fint av...
och vad passar inte bättre än att få in lite klassiska prinsar och prinsessor i leken i denna värld av Spiderman och alla hans kompisar =)
Så det blev två kronor och cape därtill i guld och grönt med drakar och slott på till prinsarna ....


..... och kjolar med spets och kronor med slöja till prinsessorna !!

Vi har ett rum på förskolan där barnen kan leka och ha drama
så detta är tänkt att användas där, och min tanke var att göra Törnrosa med rekvisitan...
Hoppas att det passar barnen i smaken...??


Ha det gott i helgen, MianMin!

1 kommentar:

  1. Hej, kul att du tittade in hos mig och vill vara med i min tävling.

    Här fanns det mycket fint att titta på.

    /Mia :)

    SvaraRadera