söndag 13 februari 2011

Ny klänning till pluttan

I veckan sydde jag en ny klänning till V som hon hade på kalaset vi var på i eftermiddags. Många andra bloggare har ju sytt klänningar med en infällning fram, så då ville jag oxå prova.
Jag ritade ett eget mönster utifrån en annan klänning, men tyvär så blev den jag sydde i minsta laget. Nu i efterhand vet jag vad det beror på så jag måste göra några ändringar innan jag syr nästa.
Båda tygerna kommer från mamma, knapparna har jag köpt på Kupan (Röda Korset) och spetsen på Tradera. Bra mycket billigare än att köpa en ny och bra mycket roligare att ha gjort den själv... :-)
Det syns lite dåligt på den här bilden, men överdelen på klänningen är fodrad i det blommiga tyget. Jag har flera idéer i huvudet om andra kombinationer på tyg till såna här klänningar, så det lär nog dyka upp fler såna från mig i framtiden.
Majola

1 kommentar:

  1. Vilken gullunge! Och vilken fin klänning!! Passar er sjöfarare. Lite "Marin" stil men mjukare! Vad duktig du är Malin!

    Kram Marie (svägerska)

    SvaraRadera