söndag 6 februari 2011

Nya dynor till vagnen!

Nu var det väldigt länge sen jag gjorde nåt inlägg, men jag har en bra ursäkt...
Vi håller på att bygga om hemma så klädgarderoben som jag förvarade alla mina tyger och garner i är för tillfället borta. Allt är för tillfället inslängt i bastun tills mitt efterlängtade pysselrum blir klart...
Jag tänkte visa hur jag pimpade upp vår Phil & Ted för ett tag sen, i brist på nyproducerade alster.
Jag kände på en gång när vi köpte vagnen att jag ville ha några roliga dynor i den, dels för att det var flera andra på dagis som hade likadana vagnar. Dels för att jag förstod att dynorna som var skulle bli smutsiga på nolltid när Sixten ska klättra upp själv och kommer direkt från sandlådan på dagis.... :-)
Jag sydde två överdrag till dynorna i ett av mina favorittyger från Ikea. Jag sydde även ett skydd till bygeln mot smutsiga små fingrar.

Jag blev mycket nöjd och har fått flera kommentarer från andra P&T-mammor som gillat den, alltid kul. Jag sydde även ett matchande blöjfodral att ha liggande under vagnen, men jag hittade inte de korten just nu i datorn, så jag få visa det en annan gång.
Kramelikram/Majola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar