tisdag 1 februari 2011

Sittkuddar / Fotpuffar !!

Har en tid velat göra sittkuddar åt barnen men inte riktigt vetat hur jag skulle göra, så jag gjorde två prototyper som prov!! Det var lite trixigt att räkna ut hur jag skulle få ihop det med en snygg knäppning och allt eftersom att jag ville att de skulle vara tvättbara. Men samtidigt ville jag inte ha knäppningen under då den kanske lätt kan repa golvet... Hmm...
Det var bara att vässa geniknölarna!!
Så här blev resultatet !!

Men jag insåg att när jag kämpat med stoppningen som är skum-madrass och kudde så insåg jag att jag förmodligen inte kommer att tvätta dem speciellt ofta.
Det var riktigt bökigt att få in det snyggt, så att inga kanter syns!!
Får se om jag tänker om vad det gäller stoppningen... =)

Så här blev iallafall knäppningen !!
Tryck-knappar... Min nya kärlek!!
Enkelt och i mina ögon även stilrent och snyggt.
Ha en trevlig dag !! Kram MianMin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar