söndag 16 oktober 2011

Sjöjungfru !!

Tyra, min mellantjej har önskat sig sen ett tag tillbaka att jag skulle sy en stjärtfena åt henne som Ariel har.... Och har lilla Tyra bestämt sig så ser hon till att det blir så oftast..!! Hon har funderat en hel del hon med (då jag själv kände lite, HJÄLP hur ska jag fixa detta...)om hur den ska se ut, då jag frågat om fötterna ska sticka fram så man kan gå i den eller hur hon ville ha den?? Så tillslut så kom hon, med en ritning på hur jag skulle sy den!!

Väldigt klart och tydligt med både glittertyg
och symaskin inritat :)
Så idag när hon är lite febrig tog vi och satte
igång för attfå något kul att göra...
och simsalabim!!

Eller Nja, var det något hon inte tyckte blev bra på stjärtfenan så sa hon till och då var det bara för mig att fixa till det så gott det gick. Det var ju hennes ritning och idé så den ville jag respektera!! Det var exempelvis väldigt viktigt att den gick ner som ett V framtill och att fenan var tillräckligt stor :))

Men visst blev hon fin min lilla Ariel...??

Tyget jag sytt av har vi fått sen tidigare,
likaså resåren med paljetter. Tack!!

Nu önskar jag er en fortsatt härlig hösteftermiddag i solen,
Stor kram MianMin...!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar