tisdag 25 oktober 2011

Patchwork från USA

När jag satt och tittade igenom mina bilder hittade jag dessa som jag inte visat från vår resa i USA. Vi hittade en jättemysig liten butik längs med en liten liten gata i ett supermysigt kvarter i Jackssonville, Florida. Där vi (kanske mest jag) gick länge och njöt av allt fint som fanns därinne. Vi pratade med ägarinnan till affären som tyckte det var intressant att vi som kom från lilla Sverige hittat till hennes butik och att jag just höll på med "hantverk". Där såg jag dessa kökshanddukar som hon hade dekorerat väldigt fint tycker jag.

Bilden nedan, det lapptäcket är gjort av en massa av dessa runda små lappar som från början är en cirkel som det sys en kanal runtom för att sedan dra ett snöre igenom och sen dras åt. Sen plattas dem till och sys ihop till ett stort täcke. Bilden är kanske lite missvisande men i verkligheten var det otroligt fint!!

Trevlig Tisdag på er alla !! Kram MianMin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar