fredag 16 september 2011

Ärtor på kalas!

Ikväll har det kalasats för tre födelsedagsbarn. Det blev en mysig kväll med massa skratt och god mat. Härliga barn dom har dom där systrarna M.. Den minsta var en av födelsedagsbarnen och fyllde hela två år. Jag hade sytt ärtpåsar till lilla Viola. Ärtpåsar måste man ha när man är liten, dom kan man göra mycket roligt med! Så här blev de:


Och en liten rosa korg att lägga dem i! Här är en påse i Tilda tyg- tyget som jag verkligen gillar och tidigare inte visste vad som det skullle föräras att bli!

Givetvis matchades ärtpåsarna med Violas nya fina rum där den rosa och turkosa uggletapeten finns! Så jag tror att mamma blev nöjd också! ;) Mamman och papppan kommer nog hitta ärtpåsar lite varstans framöver tror jag!

Trevlig helg!
Kram eMpE

2 kommentarer:

  1. Jag önskar beställa ärtpåsar till Bullen!... Har inte sytt några egna än o känner jag mig själv rätt så blir det inte av och jag vill gärna ha fina tyger istället för skolgympafärger. :-) /Maria

    SvaraRadera
  2. Det gör jag ju så gärna Maria, till lilla Bullen! Vilka färger önskar du?
    Kram Emma

    SvaraRadera