måndag 26 september 2011

Två nya klänningar

I lördags kväll sydde jag två nya klänningar till Viola. Den översta har jag tänkt att sy länge, men inte tagit med tid till förrän nu. Det söta turkosa Babuschka-tyget har jag köpt en stor bit av på Calletex och det blev så fint med rosa ärmar tycker jag.
Sen kände jag att jag ville testa att sy en klänning i trikå istället för bara vanliga bomullstyger som jag brukar. Jag valde det röda molntyget och sydde en klänning av. Blev nöjd med den med! Tur är väl det....
Mönstret är från Welinders bok och det kommer bli fler av de här kan jag lova. Tycker det här mönstret är bättre än det klänningsmönstret jag sytt av tidigare, så det är kul att ha ett mönster som passar bra.

Bilderna är lite mörka då jag fotade på kvällen men ni får hålla tillgodo. Jag försökte få Viola att modella, men hon var inte på det humöret... Kan kanske få till en live-bild vid senare tillfälle.

Nu är det dax för sängen.

God natt // Majola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar