måndag 13 juni 2011

Byxdressar i senaste modell!!


Vad kan nu detta bli...?? Ett stycke tyg, knappar, tråd och smockband...
Jo, Byxderessar till de 2 minsta!! Har ju sett i var och varannan affär att det finns att köpa men jag har inte gillat någon jag sett sådär klockrent så jag bestämde mig för att sy egna... Jag ville att de skulle ha lite marint över sig så det fick bli blått och rött.

Och simsalabim!!
Nja, inte riktigt... när jag sitter i godan ro och syr så upptäcker jag att det fattas lite band och tråd... Jag letar febrilt men hittar det inte. Så då börjar jag på med nästa projekt istället som var Alvas klänning. Nåt ville jag ju göra...
På kvällen när småtjejerna ska lägga sig så hittar jag mina försvunna saker under täcket i deras rum... Hmmm!! Ja ja, glad att de är till rätta fortsätter jag att sy nästa dag.
När de är så gott som klara och det bara ska sys dit knapparna på byxbenet så finns där ingen synål i mitt hus... Ingenstans!! Jag letar, och letar.. Efter mycket tid så hittar jag äntligen en till slut.. Tack!! Så dessa dresser tog längre tid än vad jag hade tänkt att de skulle göra, men så kan det vara ibland i mitt härliga liv :) Mest att det gick åt sååå mycket tid till att leta efter försvunna ting..

Coola Brudar!!
Men ack så goda ibland!!
Mina små Hjärtan !!

Ha det gott i kvällen, Nu ska jag sova..
MianMin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar