lördag 31 december 2011

Strykande Åtgång

Aldrig förut har vi delat med oss av recept på vår blogg så nu borde det ju vara dags kan jag tycka! Mitt absoluta bästa recept på godis, nämligen "Strykande Åtgång". Det brukar nämligen ha just den effekten... Några omgångar av denna har ätitis under julmånaden, kan jag säga... Kanske så även ikväll!




Här kommer receptet:


100 g mandel

4 dl socker

2 dl grädde

100 g smör

200 g blockchoklad (godast med ljus tycker jag...)


Skålla och skala mandeln. Rosta och hacka den grovt. Blanda socker, grädde och smör i en tjockbottnad kastrull. Koka på svag värme under omrörning cirka 5 min. Blanda ner chokladen och mandeln. Låt chokladen smälta. Häll på bakplåtspapper i en form (cirka 25 gånger 35 cm) Låt stelna och skär i bitar.


Smaska och njut!
Kram eMpE


Och du... Gott Nyttt År! Vi ses på det nya året med en massa pyssel!

1 kommentar:

  1. Det där såg ju inte otäckt ut!;)
    Jag har en sak till er tjejer! Kika in till mig så får ni se!:)
    Emma: Ja vi får allt ta och ses snarast! Frukost på Java snart kanske?
    Kram kram

    SvaraRadera