måndag 12 juli 2010

Virkade godsaker



Förra veckan var vi på semester och då passade jag på att virka lite så jag kunde fylla upp kakfatet... Nu kan jag snart bjuda in till kakbuffé.

Rulltårtan och tårtbiten är egna mönster, mönstret på Oreos hittade jag hos Crochetra. Småtårtorna är från Mia Bengtssons bok. Mönstret till dammsugarna kommer jag inte ihåg vart jag hittade :-(.

Varsågod att smaka... kram Majola




lördag 10 juli 2010

Sitt ner och vila fötterna !!

Ibland behöver man en påminnelse om att sitta ner och ta det lite lugnt. Här kommer en påminnelse till Systrarna M, de fick varsin liten skylt idag. Slå dig ner du med, varsom passar nog bra..
Kram eMpE

Fotlänkar

Presentönskning från ett par kompisar... Fotlänkar behövs i detta härliga väder!
Kram eMpE



















Syskrin !!

Efter 6 ½ timmars väntan i solen fick jag äntligen mitt syskrin !!
Jag blev kär i det vid första anblicken, det är stort, praktiskt
och fantastiskt fint!!
Så nöjd med mina fynd idag ...
Kram MianMin !!



Oj Oj Oj !!

Oj Oj Oj !!!
Idag har jag gjort ett riktigt fynd...
eMpE, MAJOLA och jag har vart på auktion i kilsmo idag och svettats...
Men titta... I farten råkade jag buda på en eksoffa i Äppelserien !!
För 20 :-
Lite vit färg och nytt tyg så ska den nog bli riktigt fin =)
Återkommer med resultat !!
Kram i värmen, MianMin.

torsdag 1 juli 2010

En tygpåse


Imorgon ska vi åka på semester med husbil i en vecka.
Det går ju inte att ha med symaskinen då,
så jag sydde den här lilla tygväskan ikväll
som jag tänkte stoppa ned lite garner och virknålar i.
Det är ju perfekt att sitta och virka när man åker bil
har jag tänkt...

Jag blev riktigt nöjd med påsen, speciellt det turkosa
bandet där uppe. Den är även fodrad med turkost tyg högst upp,
men det syns ej på bilden...

Ha det bra i semestertiderna. /Majola


Love Love Lapptäcken!


Idag hälsade vi på ett par kompisar som fått en
liten Gustav.
De fick ett lapptäcke av oss som matchar deras blåa vagn.
De mesta av tygerna kommer från mammas gömmor... baksidan
är en röd fleece-filt från Ikea.

Jag bara älskar att sy lapptäcken. Det är så kul att lägga ut rutorna
till ett fint mönster. Jag skulle kunna sy hur många som helst,
men vi har redan flera stycken till barnen...
Nån som vill beställa så syr jag mer än gärna. :-)

Hoppas Gustav och hans föräldrar gillade
täcket lika mycket som jag. /Majola

Liten present...


Imorgonkväll ska jag och kollegorna fira in vår S E M E S T E R !! Det ska bli skoj! Söta, rara värdinnan Lena ska få en present (så ni som läser detta får inte skvallra, och så får vi hoppas att hon själv inte upptäcker det!)

Jag tycker att plånboken påminner om en prinsesstårta!
Kram eMpE





Snutt-hönor !!




Inatt vaknade jag och hade en tanke bara så där... Jag ska sy hönor !!
Givetvis blev det två stycken till mina egna Snutt-hönor.
(Fast egentligen ser de väl mer ut som tuppar !!)
Namnet var redan givet eftersom jag brukar kalla mina egna små för detta.
Visserligen är mina barn lite för stora för snuttor men de får väl ha dom mer som prydnad då =)
Fina va!?

Kram MianMin

Näsduksfodral och en väska!

Av tyget jag köpte idag sydde jag två
näsduksfodral till min barndomskompis Annelie.

Som tur var somnade barnen tidigt ikväll,så jag hann även
sy en "dagisväska" till Viola som jag ville.

Jag gillar modellen på väskan och den går ganska
snabbt att sy. Det enda som kan krångla lite är
att få kantbandet snyggt.
Tygerna kommer som jag nämnt i tidigar inlägg från Calletex.

Sixten har sedan tidigare en egen dagisväska som han använder flitigt.

Tyget till den har jag köpt på Panduro.

Det blev en sen kväll framför symaskinen.
Sov gott! //MAJOLA