torsdag 15 juli 2010

Ny dyna och några lapptäcken...

På förra syjuntan sydde jag en ny dyna till en av våra vagnar.
Jag ville ha en röd så den skulle matcha lapptäcket jag
sydde till Viola i våras...



De här två lapptäckena sydde jag till barnen att ha i vår
förra syskonvagn som var brun.

Nu håller jag på med tre nya lapptäcken!!
*Ett som vi ska ha som strand/picnic filt. Det tänkte jag
sy med en tunn baksida så det tar liten plats och packa,
samtidigt som det torkar snabbt.
*Den andra filten är till ett par kompisar som precis fått en
liten tjej.
*Den sista har våra grannar beställt som de ska ge bort i
present till en bebis.

Det är jättekul att planera vilka färger och mönster jag vill ha på de olika. Jag åker runt på loppisar och kollar i second hand affärer efter roliga tyger/gardiner/påslakan mm nu för att hitta det jag söker. Jag tycker det blir mer personligt om man blandar gamla och nya tyger.

Håll tummarna för att jag hittar fina tyger... Ska ni rensa hemma och kasta tyger så hör av er så hämtar jag ;-)

Ha det//Majola

2 kommentarer:

  1. Hej syrrorna! Jätteroligt att se vad ni pysslar med på fritiden :-), när Kajsa fyller år blir hon nog jätteglad över lite bakelser...
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. oj vad mycket fint nigör!! riktigt kul att följa bloggen!
    kram svägerska marie

    SvaraRadera