söndag 29 maj 2011

Klänningar!!

Fyra nya klänningar har blivit sydda. De i singoallamodell går ju så fort att sy så de är riktigt roliga. Och sen kan man ju kombinera olika tyger, nåt som jag gillar skarpt!!!


Den ovan är sydd i uggle-tyg från Stof o Stil och tyget till ärmarna är från en gammal gardin jag köpt på loppis. Denna är till salu om någon där ute är intresserad, stl ca 4 år, maila i så fall.

Den här kombinationen av färger är en av mina favoriter. Det rosa-blommiga tyget är smalrandig manchester, jättemjukt, köpt på Calletex förra året. Ärmtyget är från Olssons tyger. Även denna är till salu, stl ca 4 år. Den här klänningen är inlämnad i "Emmas butik" som vi nämner i bloggen lite då och då...

Sydd av blått tyg köpt på Bra och begagnat och som eMpE varit snäll och gett mig en bit av, ärmarna sydda i rutigt tyg från SoS. Stl 2 år.
Den sista är en annan modell som var lite mer pillig, men jag fick till det till slut... Sydd i rosa-prickigt Tilda-tyg och rött tyg från mammas förråd, vit spets och vitt kantband.

Stl 2-3 år och säljs om någon är intresserad. Annars blir Violas garderob påfylld med dessa klänningarna...

För ett tag sen gjorde jag ett inlägg om en Hello-Kittyklänning här. Även den är till salu, stl 2 år... Bara att höra av er.


Ha det bra på söndagskvällen! Kram Majola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar