tisdag 3 maj 2011

Nygamla möbler

Tänkte visa ett par möbler som jag har hemma hos mig, - vilka jag är mäkta nöjd över! När jag bytte lägenhet för några år sedan behövde jag någon ny möbel att ha tv:n i. Är nämligen inte särskilt förtjust över att ha den synlig, så en möbel att gömma undan skulle det bli. Så... hem till mamma och pappa för att leta efter gamla fönster, jag visste ju att det fanns en hel mängd av dem därhemma. Bara att hitta några som var snyggt slitna förstås... Och det hittade jag ju =) Tanken var att jag skulle klara av att snickra ihop skåpet själv (hur svårt kan det egentligen va?!) Det var ju visst lite svårt... Så min pappa till snickare fick komma till undsättning och styra upp det hela... Nåja, målningen på detta skåp kan jag iallafall nöjd stoltsera med...


Här inne göms en tv och en hel del andra massa prylar, bara att stänga och gömma när man inte vill se...

Men skam den som ger sig... Snart dök en ny idé upp i mitt huvud. Jag ville göra en bänk, återigen med ett gammalt fönster till hjälp. Denna gång gick det mycket bättre och skåpet nedan har jag gjort iallafall en hel del på =)



Dessa möbler tycker jag jättemycket om och jag är nog ganska säker på att jag aldrig kommer göra mig av med dem. Att fönstren kommer från mitt gamla hem gör dem ju också extra betydelsefulla.


Ha det så gott! Kram eMpE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar