lördag 13 augusti 2011

Dagisväskor till två brorsor

En av våra kompisars lille kille ska börja på dagis på måndag,
så då tyckte jag att han behövde en dagisväska. Jag sydde såklart oxå en till lillebror.
Jag visste att dagiskillen gillar Alfons så det tygvalet var inte så svårt. Till den andra väskan tog jag ett bondgårdstyg med traktorer, hästar, kor, grisar mm. Men när jag kom med väskorna blev det svårt för A att välja, han gillar ju både Alfons och traktorer... De kan kanske lånbytas i bland när han väl har bestämt sig vilken han vill ha.
Alfonstyget kommer från ett par gardiner jag köpt på loppis och bondgårdstyget från Ohlsons.
Nu måste jag sluta blogga och stänga av datorn för jag har flera olika syprojekt jag håller på med och vill få klart innan sängen väntar. Hoppas kunna visa resutaten senare.
På återseende. Majola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar