lördag 26 november 2011

Äntligen !!

Äntligen är jag klar !!
Vi har länge letat efter ett överkast till vår säng men inte hittat något som vi båda har fastnat för... Kan ju vara en fördel.. :) Så då blev det så att jag fick för mig att sy ett då. Ville ha ett vitt och rätt enkelt men ändå i lapptäcksteknik så så fick det bli. Har letat tyger som jag tycker om en lång tid och det är en salig blandning av gamla linnedukar till nya påslakan och även ett sönderklippt överkast. För att få in någon effekt och för att göra det lite mer modernt så tyckte min sambo att det blev fint med tyget med text på. Ska även bli en hissgardin i samma tyg men det har inte hunnits med än.

Jag har fodrat överkastet med tunna täcken och sen ett stort lakan som botten för att få det lite tjockt och gosigt. Men det var lättare sagt än gjort att sy i det... 5 st nålar gick det åt innan det var klart !!

Jag är så glad att jag har så "enkla" barn som har lekt i timmar idag när jag har sytt då jag lovat både mig själv och min sambo att det skulle vara klart till 1:a Advent trots att det har varit en del att fixa med inför julmarknaden imorgon!!


Har även gjort en dörrkrans som får pryda vår ytterdörr,
den är gjord av silvergran, buxbom och vit ljung och en enkel dekoration.
Tyckte att det blev en fin kombination...
Ha en trevlig fortsatt lördagskväll, själv ska jag gå och sova nu så jag är pigg tills imorgon. Gonatten, Kram MianMin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar