söndag 31 oktober 2010

En annorlunda men sååå snygg ...

Har nu sytt en väska som blev min egna favorit,
tyckte att den bara blev såå fin!

Den ska till en Rektor som ska ha den till arbetet så den var tvungen att vara så pass stor att det gick i ett kollegieblock och pärm i den... så därför breddade jag den lite.
Hon ville ha ett rätt så klassiskt tyg men sen fick det gärna vara "hysteriskt"mönster på
fodret som hon själv uttryckte det.
Jag hittade inget tillräckligt hysteriskt som jag tyckte passa med det blyertsgråa tyget så
det fick bli ett randigt färglatt från Ikea istället.

Lite kul att det blev som en tvärtemot väska då det
oftast är så att vi har sytt med mönster på utsidan och enfärgat i foder.

Hoppas att hon blir nöjd och att den kan få följa med på många möten framöver!?


Kram och Sov Gott, MianMin!

Varför MianMin...??

Tänkte jag skulle berätta för er varför jag har MianMin som mitt märke... Det finns nämligen en liten historia bakom det !!
Det är så att min kära kollega och bästa vän (som går under namnet eMpE) gav mig ett armband i födelsdagspresent en gång varpå det fanns två stämplade länkar,
en med Mian och med Min...

Det var tydligen så att jag hette just så i hennes telefonbok utan att jag vetat om det då hon har ett mångtal vänner som råkar heta just det samma som jag, och för att skilja oss åt så blev jag helt enkelt hennes Mia !! Gulligt va?? Så för mig var inte valet svårt då jag skulle välja vad mitt märke skulle vara...

Mitt armband som jag bär när jag ska vara extra fin...
MianMin !!

Ringar på vattnet... !!

Fick en beställning av min arbetskamrat S mamma som tyckte att väskan jag sytt åt S var så fin. KUL!! Det sprider sig som ringar på vattnet.... Hon hade önskemål om lite mörkare färger så det blev en i Svart, Grått och Rött!
Har hört att hon blev supernöjd och dottern (S) var sugen på att önska sig en likadan =)

Det som jag tycker är kul är att vi inte har stora lager av våra tyger eller också kan det va så att det hittas i någon gömma eller på loppis så det är näst intill omöjligt att sy upp ett helt gäng likadana, vilket gör väskorna lite mer unika !!

Kram kram på er i mörkret !! MianMin

onsdag 27 oktober 2010

Napphållare

Härom dan sydde jag ett helt gäng med napphållare som ska med till julmarken. Vill man vara säker på att ha kvar nappen är en napphållare en nödvändighet i vagn tycker jag. Nappar har ju liksom en tendens att försvinna annars...
Klämmorna har jag tagit från ett gäng gamla hängslen jag klippt sönder. De svarta ringarna är av livsmedelsgodkänt gummi och säljs av Sygryn. Banden är från lite olika ställen, bla från Ikea.
Nu ska jag sova... Kram Majola

Ännu fler väskor

Jag har sytt två nya väskor, igen.... Det har blivit en hel del dagisväskor på bloggen nu för min del. Men de är populära så jag fortsätter sy såna så länge de efterfrågas. :-)

Den här väskan med Blixten-tyget är skickad upp till Edsbyn till kusinerna där. Jag vågade aldrig visa den för Sixten innan jag postade den för då hade han nog velat behållt den själv... Tyget kommer från Ohlssons tyger.


Den här väskan beställde en arbetskamrat till MianMin och eMpE av mig. Det skulle vara ett tyg som passar både tjej och kille, ett par syskon ska ha den ihop. Jag har hört på ryktesvägar att den används flitigt och jag tror till och med att den redan varit på en charter... Kul!!!

Tyget köpte jag i en second hand-butik i Edsbyn när vi hälsade på tidigare nämnda kusiner.

Ha det bra. Kram Majola


fredag 22 oktober 2010

Hjärtan

Tänkte visa lite hjärtan jag gjorde för ett tag sen. Dock är bara ett helt klart och resterande väntar på band och knappar i lite olika färger. Har också gjort vita hjärtan men de visas nån annan gång!

Trevlig helg!
Kram eMpE


lördag 16 oktober 2010

Kärlek !!

Min stora dotter Alva har fått lite av mitt intresse av att sy och skapa. Så idag, när vi ska åka bort till kvällen till ett par goda vänner och dessutom Alvas stora kärlek och pojkvän så har hon sytt ett pennfodral till honom... Så duktig !! Med lite vägledning av mig så har hon sytt det alldeles själv med foder och allt. Men det gällde att passa tummen när vi tog fram stora hammaren för att nita dit tryckknapparna =)


Fint va!!
En jättestolt MianMin önskar er en trevlig helg !!

Present till liten...

En vän till oss har fått en liten son för ett par veckor sedan och som present har jag sytt ett litet lapptäcke till honom! Många av tygerna kanske känns igen sen tidigare då jag har fått varit hos MAJOLA och letat lite... (har så dåligt med tyger till pojkar, måste investera lite i det tror jag =))


Sydde även en lite påse som de kan förvara täcket i eller ha annat smått och gott som behövs till de små, självklart med en liten elefant app och som ni kanske gissat så ska pojken heta Mio !!

Varma Fötter...

En vän till oss har gjort desssa fina sockor... Visst är de härliga där de hänger i sin prakt bland höstlöven!! Hon är så duktigt på att sticka och både jag (MianMin) och MAJOLA har redan köpt några par av henne. är ni sugna på varma fötter i vinter så hör av er till oss !!


Kram i solen, MianMin!

måndag 11 oktober 2010

Nya plånkor..

Här kommer fler små plånböcker. Hade sytt några så kollegan E fick välja. Och tänk - jag gissade rätt. Den rosa med orange inslag fick ett nytt hem hos henne!




Hoppas ni alla läsare mår bra i vår sköna höst!

Kram eMpE