Visst får man lite julstämning nu när snön fallit tjockt till marken? Jag gillart! Här kommer lite god jul-skyltar att hänga lite varsomhelst! Men kanske inte dags riktigt än iallafall...
onsdag 10 november 2010
måndag 8 november 2010
Klara hjärtan!
Idag har jag varit hemma och varit sjuk.. Så långtråkigt, men nu är det bra och jag tänkte visa upp lite bilder jag har på mina hjärtan som nu är klara! Äntligen! Här kommer de! Jag har gjort dem i par men alla är ju ändå olika!
Dessa vitprickiga blev nog mina favvosar!
Trevlig måndagkväll!
Kram eMpE
söndag 31 oktober 2010
En annorlunda men sååå snygg ...
Har nu sytt en väska som blev min egna favorit,
tyckte att den bara blev såå fin!
Den ska till en Rektor som ska ha den till arbetet så den var tvungen att vara så pass stor att det gick i ett kollegieblock och pärm i den... så därför breddade jag den lite.
Hon ville ha ett rätt så klassiskt tyg men sen fick det gärna vara "hysteriskt"mönster på
fodret som hon själv uttryckte det.
Jag hittade inget tillräckligt hysteriskt som jag tyckte passa med det blyertsgråa tyget så
det fick bli ett randigt färglatt från Ikea istället.
Lite kul att det blev som en tvärtemot väska då det
oftast är så att vi har sytt med mönster på utsidan och enfärgat i foder.
Hoppas att hon blir nöjd och att den kan få följa med på många möten framöver!?
Kram och Sov Gott, MianMin!
Varför MianMin...??
Tänkte jag skulle berätta för er varför jag har MianMin som mitt märke... Det finns nämligen en liten historia bakom det !!
Det är så att min kära kollega och bästa vän (som går under namnet eMpE) gav mig ett armband i födelsdagspresent en gång varpå det fanns två stämplade länkar,
en med Mian och med Min...
Det var tydligen så att jag hette just så i hennes telefonbok utan att jag vetat om det då hon har ett mångtal vänner som råkar heta just det samma som jag, och för att skilja oss åt så blev jag helt enkelt hennes Mia !! Gulligt va?? Så för mig var inte valet svårt då jag skulle välja vad mitt märke skulle vara...
Mitt armband som jag bär när jag ska vara extra fin...
MianMin !!
Ringar på vattnet... !!
Fick en beställning av min arbetskamrat S mamma som tyckte att väskan jag sytt åt S var så fin. KUL!! Det sprider sig som ringar på vattnet.... Hon hade önskemål om lite mörkare färger så det blev en i Svart, Grått och Rött!
Har hört att hon blev supernöjd och dottern (S) var sugen på att önska sig en likadan =)
Det som jag tycker är kul är att vi inte har stora lager av våra tyger eller också kan det va så att det hittas i någon gömma eller på loppis så det är näst intill omöjligt att sy upp ett helt gäng likadana, vilket gör väskorna lite mer unika !!
Kram kram på er i mörkret !! MianMin
onsdag 27 oktober 2010
Napphållare
Klämmorna har jag tagit från ett gäng gamla hängslen jag klippt sönder. De svarta ringarna är av livsmedelsgodkänt gummi och säljs av Sygryn. Banden är från lite olika ställen, bla från Ikea.
Nu ska jag sova... Kram Majola
Etiketter:
Majola,
Napphållare,
Till vagn
Ännu fler väskor
Den här väskan beställde en arbetskamrat till MianMin och eMpE av mig. Det skulle vara ett tyg som passar både tjej och kille, ett par syskon ska ha den ihop. Jag har hört på ryktesvägar att den används flitigt och jag tror till och med att den redan varit på en charter... Kul!!!
Tyget köpte jag i en second hand-butik i Edsbyn när vi hälsade på tidigare nämnda kusiner.
Ha det bra. Kram Majola
fredag 22 oktober 2010
Hjärtan
Tänkte visa lite hjärtan jag gjorde för ett tag sen. Dock är bara ett helt klart och resterande väntar på band och knappar i lite olika färger. Har också gjort vita hjärtan men de visas nån annan gång!
Trevlig helg!
Kram eMpE
lördag 16 oktober 2010
Kärlek !!
Min stora dotter Alva har fått lite av mitt intresse av att sy och skapa. Så idag, när vi ska åka bort till kvällen till ett par goda vänner och dessutom Alvas stora kärlek och pojkvän så har hon sytt ett pennfodral till honom... Så duktig !! Med lite vägledning av mig så har hon sytt det alldeles själv med foder och allt. Men det gällde att passa tummen när vi tog fram stora hammaren för att nita dit tryckknapparna =)
Fint va!!
En jättestolt MianMin önskar er en trevlig helg !!
Present till liten...
En vän till oss har fått en liten son för ett par veckor sedan och som present har jag sytt ett litet lapptäcke till honom! Många av tygerna kanske känns igen sen tidigare då jag har fått varit hos MAJOLA och letat lite... (har så dåligt med tyger till pojkar, måste investera lite i det tror jag =))
Sydde även en lite påse som de kan förvara täcket i eller ha annat smått och gott som behövs till de små, självklart med en liten elefant app och som ni kanske gissat så ska pojken heta Mio !!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)