torsdag 31 maj 2012
Fria händer...
Det blev 4 tröjor i olika färgställningar och mönster. Ganska unisex, vilket jag själv tycker är fint. (Även om min egen tjej är väldigt inne på lila och rosa just nu...)
Som en liten bonus sydde jag även ett par jeans-knickers som jag tänkte skulle passa bra speciellt till en av tröjorna. Har hört i efterhand att de blev väldigt omtyckta av lilla tjejen. Kul!!
Ha en bra kväll / Majola
tisdag 29 maj 2012
Sjalettväder...??
Jag tycker att det är lite svårt med vad min lilla ska ha på huvudet när det är väder som denna dag. Soligt men ändå bara ca 10 grader och lite blåsigt. Mössa funkar ju alltid men blir det lite varmare framåt dagen så känns det lite för påklätt. Så nu på morgonen sydde jag några sjaletter till Lova, bäst att passa på då jag måste lämna tillbaka maskinen idag.. :( Jag hann sy 3 innan Lova började tycka jag var tråkig ;) Som knäppe satte jag dubbla tryckknappar så man kan välja hur stor den ska vara och så att hon kan växa i den.
Nu ska vi passa på att gå ut i solen en sväng, sätta lite blommor kanske..??!
Kram kram MianMin!
måndag 28 maj 2012
Låta tyget ligga och gro....



Jag har haft ett jeanstyg med lite stretch i som jag länge funderat på vad jag ska sy av. Istället lät jag det ligga kvar på hyllan och gro en liten stund. Helt plötsligt kom idén att jag ville sy knickers till T & V. Och passande nog är MAJOLA på varmare breddgrader och vilar upp sig, så då har jag lånat hem hennes overlock maskin.... så mycket enklare!!!
Tycker att det är roligt att klura ut detaljer som gör det lilla extra!! Idag hamna knapparna lite på sne... ;)) och sen blev det veck framtill och stickning runt midjan och benmudd.
Dessa kommer nog användas en hel del då jag är riktigt nöjd med dom.
Kram på er, MianMin
söndag 20 maj 2012
Papperspyssel del två
Trevlig söndag! Kram eMpE
lördag 19 maj 2012
Papperspyssel del ett
Elin och sjalen..
Just nu prövas det hej vilt med nya fotoappar för Systrarna M och jag, tror jag! Har ni märkt det? Lite extra glitter fick Elin, men egentligen knappast nödvändigt, hon glittrar ju ändå...
Ha en fin lördag, det ska jag ha!
Kram eMpE
fredag 18 maj 2012
Tröjor till mamma!!
Det är inte ofta jag syr något åt mig själv, utan oftast blir det till barnen eller något som man kan ge bort. Men sen Lova kom till oss har jag väl känt att garderobens innehåll inte har så mycket att erbjuda just nu när jag fortfarande har lite "mammamage" kvar plus att det gärna också ska vara smidigt att amma i. Så jag tog en tröja jag har (något tajt för tillfället ;)) men som jag älskar modellen på. Använde den som mönster, ökade på lite på bredden och sydde fast mudd längst ner och på ärmslut och vips.... två luftiga tröjor som är långa nog att ha till både bara tights och jeans... Är så glad att ha fått två nya plagg i mig garderob. Nu ska jag njuta av min familj och ha en mysigt kväll, ha så du med...!!
Kram MianMin!
onsdag 16 maj 2012
Snurriga kjolar...
Två av kjolarna sydde jag till Viola så hon kan matcha tröjorna till Sixten, men han vill fortfarande inte ha någon av dem...:(
Nu är det Greys!!!
Ha det, Majola
söndag 13 maj 2012
Tubsjal
Kram eMpE
söndag 6 maj 2012
Några nya mobilfodral...
Den med ugglor blev en favorit, så den behöll jag själv... :)
Majola















