söndag 3 oktober 2010

Kjol till Syster-Yster....

Hallå alla vänner !!
I somras när en av mina storasystrar fyllde år så hade mina barn på sig de rosa/röda förklädesklänningarna som jag sytt och min syster A blev stormförtjust i tyget... -Åhh du kanske kan sy en kjol åt mig? -Javisst! sa ja, visst kan jag försöka!! Jag gick hem och funderade lite på hur den skulle kunna se ut och nästa gång vi sågs så visade jag en skiss på hur jag tänkt mig modellen och den köpte syster A direkt. En enkel rak modell med ett överlapp så att den får utseendet av att vara en omlottkjol. Insidan av överlappen är fodrad med det ljusrandiga tyget jag fodrade tjejernas klänningar med så om den skulle vika upp sig så är den snygg även då...
I midjan gjorde jag resår i ryggen och sen en knäppning i sidan med dragkedja och "överlappsknapp" (finns säkert ett korrekt ord för det, men jag kan det tyvärr inte=) )
Och som en extra detalj så sydde vi fast 4 knappar bara för att få en liten detalj som gav lite liv åt det hela !!

Tack och lov så blev min Syster A jättenöjd med kjolen och den passade perfekt... Efter att bara fått lite mått att rätta mig efter ;) Superkul med utmaningar som man inte vet hur de slutar...

Visst blev hon fin, min fina syster !!!!
Kram på er alla / MianMin

1 kommentar:

  1. Har kjolen på mig idag till jobbet och jag är så nöjd :-) och har fått komplimanger för min fina kjol! Underbart att ha systrar som kan sy och pyssla. Efter 5-årskalaset igår gick Kajsa igenom sina presenter, och de virkade tårtorna av andra syster M var väldigt uppskattade :-)
    Många kramar syster A

    SvaraRadera