torsdag 7 april 2011

Ny Maskin =)


Jag har länge harvat på min gamla kära Husqvarna som jag fick begagnad när jag fyllde 25 år. Den har fungerat bra, men är lite kinkig och kräver en viss finess att sy med =) Den låter som ett litet tröskverk och gnäller en del jämfört med de nya maskiner som finns så att sy när barnen lagt sig har varit lite svårt. Även då den är smörjd...
Men nu när jag fyllde så fick jag en liten peng av min mor att köpa något jag behövde och gärna ville ha. Valet var inte så svårt då jag länge pratat om att köpa en ny symaskin!!
Drömmen är ju en Overlock...
(helst en Babylock, provade en sådan på mässan i Sthlm)
men då är ju inte priset den samma direkt ;) så det blev en ny Husqvarna Viking 116 då jag har hört mycket gott om den och både eMpE och Majola har den modellen och är mycket nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar