söndag 31 juli 2011

Betongplatta

Idag var jag hemma hos mina föräldrar för att bland annat titta till det senaste projektet jag gjort... Min lilla extramormor inspirerade mig till att gjuta runda betongplattor. Hon hade dessa som gångstenar/dekoration i sitt trädgårdsland. De var verkligen hur fina som helst! Med hjälp av rabarberblad och löv hade hon skapat fina mönster i dem. Jag gillar verkligen rabarberns kraftiga ådringar!

Jag ville såklart också testa! Så här blev min första:



Jag gjöt den i en gammal stekpanna, och jag visste från början inte om det skulle funka. Det trodde jag heller inte till en början när den verkligen satt fast stenhårt! Men efter lite bankande lossnade den plötsligt! Jag blev nöjd och gjöt genast en till, får se hur den blir... Ska spara dessa till min framtida dröm om torpträdgård...


Kram eMpE

1 kommentar:

  1. Va fint det blev Emma! Jag ska också gjuta i veckan! Visar på bloggen sen! Kram Sofi

    SvaraRadera