söndag 20 maj 2012

Papperspyssel del två

En ny kalender med tomma sidor, vad ska dessa dagar fyllas med under det kommande året, månntro? Alltid lika spännande att fundera på! Den fick såklart också bli lite ompysslad med fina papper. Tilda-papper från Panduro och lite stämplar gjorde jobbet!

Trevlig söndag! Kram eMpE

lördag 19 maj 2012

Papperspyssel del ett

Jag köpte mig en ny telefon som naturligtvis inte lät sig undslippas att bli ompysslad. Fint ska det va förstås. Ett genomskinligt skal (från Panduro) fick ett utklippt papper från en folder med reklam för pip-tapeter (som jag för övrigt tycker är SÅÅÅ fina!) och vips blev telefonen helt i min stil! Imorn kommer papperspyssel del två! (ungefär i samma enkla anda! ;) Kram eMpE

Elin och sjalen..

Min fina vän Elin är hemma på svensk mark. Jag gillar mycket!! Igår kväll hade vi en mysig kväll med några ytterligare fina vänner. Jag firade Elin med en tubsjal tillverkad av tyg från hennes andra hemland! Satt snyggt tycker jag!

Just nu prövas det hej vilt med nya fotoappar för Systrarna M och jag, tror jag! Har ni märkt det? Lite extra glitter fick Elin, men egentligen knappast nödvändigt, hon glittrar ju ändå...

Ha en fin lördag, det ska jag ha!
Kram eMpE

fredag 18 maj 2012

Tröjor till mamma!!

Det är inte ofta jag syr något åt mig själv, utan oftast blir det till barnen eller något som man kan ge bort. Men sen Lova kom till oss har jag väl känt att garderobens innehåll inte har så mycket att erbjuda just nu när jag fortfarande har lite "mammamage" kvar plus att det gärna också ska vara smidigt att amma i. Så jag tog en tröja jag har (något tajt för tillfället ;)) men som jag älskar modellen på. Använde den som mönster, ökade på lite på bredden och sydde fast mudd längst ner och på ärmslut och vips....  två luftiga tröjor som är långa nog att ha till både bara tights och jeans... Är så glad att ha fått två nya plagg i mig garderob. Nu ska jag njuta av min familj och ha en mysigt kväll, ha så du med...!!

Kram MianMin!


Published with Blogger-droid v2.0.4

onsdag 16 maj 2012

Snurriga kjolar...

Sydde upp ett gäng kjolar för ett tag sen som jag hade med på marknaden. Sydde bara ihop sex bitar, lite mudd och rullfållade längst ner. Snabbt och smidigt. :)
Två av kjolarna sydde jag till Viola så hon kan matcha tröjorna till Sixten, men han vill fortfarande inte ha någon av dem...:(
Nu är det Greys!!!
Ha det, Majola

söndag 13 maj 2012

Tubsjal

Tubsjalarna har ju verkligen varit populära i år! Att sy en egen i tunt tyg att ha nu på våren, var en ny idé jag fick. Ett pyssel som var gjort i ett kick! Det svåraste i detta lilla projekt var att själv inte hamna på bild... Ha en fortsatt skön söndag!
Kram eMpE

söndag 6 maj 2012

Några nya mobilfodral...

Till Vårmarken vi stod på hade jag sytt upp några olika mobilfodral. En del med vanlig knapp och en del med tryckknapp.
Den med ugglor blev en favorit, så den behöll jag själv... :)
Majola

Gullunge...!!

Idag fick vår lilla gullunge ha på sig ett par pösbyxor som jag sydde redan när hon låg i magen. Jag valde färgerna rött/vitt/svart för då hade det ju passat även om vi fått en pojk...  Dessa byxor är jättelätta och smidiga att sy så det kommer nog bli några till, jag har ju lite fina tyger som ligger och väntar. Och kanske även några matchade kjolar till de 2 mellantjejerna, Alva som är 12 har lite andra önskemål om kläder men vem vet...??! :)

Nu ska jag njuta av kvarvarande kväll

Kram MianMin


Published with Blogger-droid v2.0.4

Prickig kjol

Idag blev jag lite sugen på att sy. Började på en av idéerna som jag hade på lager. Jag hade tänkt mig en kjol som satt lite tightare baktill, med några veck framtill samt en bredare mudd att vika ner. Det blev en kjol, dock inte riktigt som jag just beskrivit... Men, men utan mönster kan det ju lätt bli så... Lite "fluffigare" kjol än vad jag tänkt mig blev den. Den kommer nog förhoppningsvis bli använd i sommar iaf. Då det för övrigt verkar vara prickar som gäller - det gillar jag!
Ha en trevlig söndagskväll!
Kram eMpE

torsdag 3 maj 2012

Små presenter till små hjärtan...!!




Har de senaste dagarna träffat vänner som själva fått smått. Ett långväga besök från min vän som bor i Canada som jag inte sett på lääänge!! Så kul!! Lille J fick en liten tygkorg med vimplar till som matchar ett lapptäcke som jag sytt och skickat till honom tidigare.

Lilla tösen S fick en liten förklädesklänning i rosa tyg med små svampar på, hennes mamma hade nämligen sen tidigare beställt en mössa i just det tyget så jag tyckte att det passa!!  Förklädesklänningens mönster har jag fått av min syster MAJOLA och det är så enkelt och roligt att sy...  Lova har redan två klänningar själv men de bilderna ligger i kameran så de får jag visa en annan dag...  ;) 

Ha det så gott i solen!!

Kram MianMin.

Published with Blogger-droid v2.0.4