söndag 20 maj 2012
Papperspyssel del två
Trevlig söndag! Kram eMpE
lördag 19 maj 2012
Papperspyssel del ett
Elin och sjalen..
Just nu prövas det hej vilt med nya fotoappar för Systrarna M och jag, tror jag! Har ni märkt det? Lite extra glitter fick Elin, men egentligen knappast nödvändigt, hon glittrar ju ändå...
Ha en fin lördag, det ska jag ha!
Kram eMpE
fredag 18 maj 2012
Tröjor till mamma!!
Det är inte ofta jag syr något åt mig själv, utan oftast blir det till barnen eller något som man kan ge bort. Men sen Lova kom till oss har jag väl känt att garderobens innehåll inte har så mycket att erbjuda just nu när jag fortfarande har lite "mammamage" kvar plus att det gärna också ska vara smidigt att amma i. Så jag tog en tröja jag har (något tajt för tillfället ;)) men som jag älskar modellen på. Använde den som mönster, ökade på lite på bredden och sydde fast mudd längst ner och på ärmslut och vips.... två luftiga tröjor som är långa nog att ha till både bara tights och jeans... Är så glad att ha fått två nya plagg i mig garderob. Nu ska jag njuta av min familj och ha en mysigt kväll, ha så du med...!!
Kram MianMin!
onsdag 16 maj 2012
Snurriga kjolar...
Två av kjolarna sydde jag till Viola så hon kan matcha tröjorna till Sixten, men han vill fortfarande inte ha någon av dem...:(
Nu är det Greys!!!
Ha det, Majola
söndag 13 maj 2012
Tubsjal
Kram eMpE
söndag 6 maj 2012
Några nya mobilfodral...
Den med ugglor blev en favorit, så den behöll jag själv... :)
Majola
Gullunge...!!
Idag fick vår lilla gullunge ha på sig ett par pösbyxor som jag sydde redan när hon låg i magen. Jag valde färgerna rött/vitt/svart för då hade det ju passat även om vi fått en pojk... Dessa byxor är jättelätta och smidiga att sy så det kommer nog bli några till, jag har ju lite fina tyger som ligger och väntar. Och kanske även några matchade kjolar till de 2 mellantjejerna, Alva som är 12 har lite andra önskemål om kläder men vem vet...??! :)
Nu ska jag njuta av kvarvarande kväll
Kram MianMin
Prickig kjol
Ha en trevlig söndagskväll!
Kram eMpE
torsdag 3 maj 2012
Små presenter till små hjärtan...!!


Har de senaste dagarna träffat vänner som själva fått smått. Ett långväga besök från min vän som bor i Canada som jag inte sett på lääänge!! Så kul!! Lille J fick en liten tygkorg med vimplar till som matchar ett lapptäcke som jag sytt och skickat till honom tidigare.
Lilla tösen S fick en liten förklädesklänning i rosa tyg med små svampar på, hennes mamma hade nämligen sen tidigare beställt en mössa i just det tyget så jag tyckte att det passa!! Förklädesklänningens mönster har jag fått av min syster MAJOLA och det är så enkelt och roligt att sy... Lova har redan två klänningar själv men de bilderna ligger i kameran så de får jag visa en annan dag... ;)
Ha det så gott i solen!!
Kram MianMin.












