måndag 27 september 2010

2 väskor levererade

Barnens killkusiner i Edsbyn har önskat sig varsin dagisväska och det var viktigt att det var tyg med bilar och andra fordon på. Än så länge har jag sytt en väska av ett passande tyg jag köpte för ett tag sen på Ohlssons tyger. Nu är jag på jakt efter ett tyg till den andra, så de får ha den här tillsammans tills den andra blir klar.

Jag tycker tyget är så fint så jag ska nog sy en till Sixten oxå av det. Hans andra dagisväska börjar bli riktigt sliten nu eftersom den mer eller mindre används dagligen...


Väskan här nere har en arbetskamrat till mamma beställt. Hon ville ha en tygpåse som tog liten plats i hennes andra väska, och då passar ju den här perfekt :-)
Tyget kommer från mammas källare.


Ha det bra i höstmörkret... Kram Majola

1 kommentar:

  1. Väskan kom med posten i dag! Sååå fin! Simon kommer att vilja packa väskan nu :)

    Den andra väskan du sytt är oxå läcker! Duktig du!

    Kram Marie

    SvaraRadera