söndag 5 september 2010

En klänning till Viola



Förra veckan sydde jag en klänning till Viola. En enkel förklädesklänning med knappar hela vägen i ryggen. Jag sydde dit vita kantband oxå då det känns lite mer arbetat så tycker jag... Då jag inte hade nåt mönster att gå efter fick jag rita av en klänning hon har och försöka få till en som passade. Jag tycker jag lyckades ganska bra ialla fall. :-)

Jag har ett tyg liggande som jag har tänkt sy en klänning av, men jag vågande inte klippa i det innan jag testat modellen först. Det här grönblommiga tyget, som jag köpte på en loppis i somras, har jag mycket av så det hade inte gjort så mycket om det blivit fiasko av allt...

Idag har jag jag en sjuk kille hemma från dagis så det blir nog inte mycket pysslande nu på några dar... /Majola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar