måndag 30 augusti 2010

En dagisväska "åt andra hållet"

Jag tänkte jag skulle visa min första "dagisväska" jag sydde i våras. Den nämns ju i MianMins senaste inlägg... Jag gav den till syrran (MianMin) i födelsedagspresent, ihop med ett matchande näsduksfodral förstås!

Den här väskan sydde jag åt andra hållet, mot de andra dagisväskor jag sytt. Det kändes lite mer vuxet och mer som en väska då tycker jag. Jag gjorde oxå en knäppning uppe på väskan så man kan stänga till den lite. Tyget jag använde kommer från Ikea och jag bara älskar mönstret och färgerna i det.


MianMin använder väskan flitigt så jag tror hon blev nöjd med sin present...

Idag levererade jag 4 beställda dagisväskor jag sytt, men jag glömde helt bort att ta kort på dem. Klantigt.... Jag har även virkat klart en beställning kakor och hunnit med att sy nya gardiner till köket så idag var en produktiv dag. Nu känner jag ett det är hög tid för sängen efter allt pysslande idag.

Sov gott! Majola



3 kommentarer:

  1. oj vad du är produktiv!! Roligt!!
    kram marie

    SvaraRadera
  2. Mycket fin, tänk om man var lika händig själv. Skulle vara kul med en sådan.
    Kram Sara M (F Gruppen)

    SvaraRadera
  3. Kul att du har hittat hit, Sara! Allting vi syr och pysslar med på bloggen kan man beställa:-)
    Ha det bra, kram Malin

    SvaraRadera