onsdag 11 augusti 2010

Fyra nya lapptäcken...


Den sista tiden har jag hållit på att sy en massa olika lapptäcken. Två har jag fått beställning på och de andra två har jag själv gett bort i present. Jag har inte kunnat lägga ut bilder på dem förren nu för nu har jag gett bort de jag skulle ge bort...

Lapptäcket här uppe beställde mina grannar till en bäbis i Stockholm. Riktigt fräscht med rosa och grönt tycker jag själv. :-)



Det här lapptäcket gav jag bort till ett par kompisar som fått en liten Nova. Jag visste att de hade köpt en vagn med röda dynor, så då passar ju den här filten bra tycker jag.



Barnens kusin fyller 1 år nästa vecka och mamman (min svägerska) önskade sig ett lapptäcke i de här färgerna. Passar ju bra till en busig kille.



Det sista lapptäcket som jag sydde igår kväll har en kompis beställt att ge bort till en liten nyfödd kille. Hon tyckte det andra turkosa/blå/gröna var fint så jag utgick från en del tyger i det och la till några nya.


Nu känns det nästan lite tomt att inte ha ett lapptäcke på gång som jag funderar ut färger till...
Det märks kanske nu att jag har en liten passion för lapptäcken!? :-)
Kram från lapptäcksgalna Majola


1 kommentar: